Bizarna priča iz Zagreba: dvije godine ne uspijevaju riješiti 300 parkirnih aparata koji ne rade, upravo im propao novi plan

Sve dosadašnje žalbe koštale su gradski proračun oko 90 tisuća kuna i dvije izgubljene godine

Grad Zagreb, odnosno, Zagrebparking, pune dvije godine ne uspijeva riješiti problem s dijelom starih parkirnih automata koji ne rade jer – nisu fiskalizirani. Tristotinjak starijih modela automata još od kraja 2020. godine čekaju okončanje natječajne trakavice za nadogradnju, što uključuje dva poništenja odluke o odabiru tvrtke koja bi trebala povezati aparate s Poreznom upravom.

Pokušaji nove gradske administracije da presjeku dugotrajni postupak i ponište cjelokupni natječaj, pa krenu ispočetka, također su propali ove godine. I to dvaput. Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave nedavno je (opet) poništila odluku o poništenju natječaja, što znači da bi Grad trebao odabrati tvrtku koja će nadograditi automate. Ili pokušati po treći put poništiti natječaj. Do tada, ništa od kupovine parkirnih karata na starim automatima.

Fiskalizacija samoposlužnih uređaja

Problemi s parkirnim aparatima krenuli su 2020. godine, kada je Pravilnikom o fiskalizaciji u prometu gotovinom propisana provedba fiskalizacije prodaje za samoposlužne uređaje. Od prvog dana 2021. godine to je značilo da svi stariji modeli parkirnih aparata tipa Siemens City 5 više ne mogu funkcionirati do nadogradnje. Natječaj je pokrenula Bandićeva administracija, ali ni Tomaševićeva ga još ne uspijeva dovršiti.

Nakon procjene potreba, natječaj za ukupno 360 automata objavljen je sredinom prosinca 2020. godine i predviđena je nadogradnja uređajem za fiskalizaciju s programskom podrškom za praćenje plaćanja i servisne informacije. Na natječaj se javilo pet tvrtki, a najpovoljnija ponuda iznosila je oko milijun kuna s PDV-om. No, cijela prošla godina potrošena je na fijasko s odabirom tvrtki.

Dvije žalbe, dva poništenja

Prvo je Grad, koji provodi natječaj za račun Zagrebačkog Holdinga, odabrao tvrtku Poslovni sistemi Tilia d.o.o. kao ekonomski najpovoljniju. No žalbom je konkurent, tvrtka Intis d.o.o., uspjela srušiti natječaj, pa je sve krenulo ispočetka. U drugom pokušaju, dogodila se zrcalna situacija: Grad je odabrao tvrtku Intis, na što se žalila tvrtka Poslovni sistemi Tilia i opet srušila natječaj.

I eto nas u 2022. godini. U Gradu su potom odlučili napraviti zaokret: poništit će cjelokupni natječaj i pokrenuti novi, kojim će umrežiti parkirne automate u centralni sustav upravljanja i naplate parkiranja. Usput će smanjiti broj automata koji se moraju nadograditi, jer će novi sustav povezati parkirnu kartu s registracijom automobila, pa neće biti potrebe vraćati se do auta kako bi istaknuli kartu na vjetrobranskom staklu. No, zasad je sve stalo na ideji.

DKOM ne da poništiti natječaj

Kako bi legitimno poništili natječaj, Grad (ili bilo koji drugi naručitelj), mora poštivati zakonski propisane razloge za poništenje. To im ove godine, u čak dva navrata, nije uspjelo. Iz Grada su se pozivali na značajan protok vremena od početka natječaja, promijenjene okolnosti od trenutka objave natječaja (koronavirus i zagrebački potres) te spomenuto umrežavanje koje žele provesti na automatima.

No, DKOM je uvažio argumente tvrtke Poslovni sistemi Tilia koja je oba puta žalbama srušila poništenje natječaja zbog kontradiktornosti u obrazloženjima Grada prilikom poništavanja postupka. Tako im sada preostaje opet pokušati odabrati tvrtku ili i dalje inzistirati na poništenju natječaja, očito s neizvjesnim ishodom. Sve dosadašnje žalbe koštale su gradski proračun oko 90 tisuća kuna i dvije izgubljene godine. Vozači karte, naravno, i dalje mogu kupiti SMS-om ili na najbližem kiosku.