Britanska vlada zbog kaosa s gorivom stavila vojsku u stanje pripravnosti

Prema riječima ministra za poslovanje, energiju i industrijsku strategiju ograničen broj vojnih vozača u pripravnosti je ako budu trebali prevoziti gorivo

FOTO: Screenshot/YouTube/Sky news

Britanski vozači frustrirani su jer moraju satima tragati za benzinom i čekati na benzinskim postajama nakon što je u većim gradovima nestalo goriva jer nema dovoljno vozača kamiona. Kako bi doskočila problemu nedostatka vozača Vlada je stavila vojsku, odnosno vozače u njenim jedinicama, u stanje pripravnosti.

Potvrdio je to ministar za poslovanje, energiju i industrijsku strategiju Kwasi Kwarteng koji je kazao da je ograničen broj vojnih vozača kamiona stavljen u stanje pripravnosti kako bi mogli prevoziti gorivo ako bude potrebno.

Na benzinskim crpkama izbijaju svađe

“Ne mogu vjerovati, ovo je ludo”, rekao je David Scade, 33-godišnji dostavljač koji se satima vozio u potrazi za gorivom u Londonu. “Govore da nema nestašice, ali mislim da svi sada paničare”, dodao je. Na nekim crpkama izbile su svađe. Britansko medicinsko udruženje poručilo je da bi zdravstveni djelatnici trebali imati prioritet za kupnju benzina kako bi mogli raditi.

Zemlju je posljednjih tjedana zahvatio kaos jer je manjak vozača kamiona izazvao zastoje u lancu opskrbe, dok je porast veleprodajnih cijena plina doveo energetske tvrtke na rub propasti. Očekuje se porast cijena energenata za kućanstva i cijelog spektra potrošačke robe. Vlada, energetske tvrtke i benzinske postaje ističu da zaliha goriva ima dovoljno, ali manjak vozača i panična kupnja iscrpili su sustav.

Vize vozačima smiješno rješenje

U dijelovima zemlje bez benzina je ostalo 50 do 90 posto postaja, po sektorskom udruženju PRA koje zastupa 65 posto od 8380 britanskih benzinskih postaja. Vlada je u nedjelju objavila da planira izdati privremene vize za 5000 stranih vozača kamiona. No neki poljski prijevoznici ocijenili su ponudu smiješnom i poručili da će je rijetki prihvatiti.

Prijevoznici, benzinske postaje i maloprodajni lanci tvrde da ne postoje jednostavna rješenja jer manjka gotovo 100.000 vozača kamiona, a prijevoz goriva zahtijeva dodatnu obuku i dozvole. Andrew Opie, direktor za hranu i održivost Britanskog konzorcija trgovaca na malo (BRC), ocijenio je da će trebati mjeseci prije nego bude dovoljno novih britanskih vozača da pokriju manjak.