Broj putnika na kruzerima eksplodirao nakon pandemije, mediteranski gradovi ne znaju kako se zaštititi od navale turista

Kompanije traže od lučkih gradova poput Venecije i Dubrovnika da im dozvole više ulazaka

Tugboats spraying water (L) and another with banners reading "Venice = Port" and "Welcome to Venice", escort the MSC Orchestra cruise ship across the basin, as it leaves Venice on June 05, 2021. The cruise ship, which arrived in Venice on June 03, 2021 for the first time in 17 months, signalling the return of tourists after the coronavirus pandemic but enraging those who decry the impact of the giant floating hotels on the world heritage site, picked up about 650 passengers on June 05, before heading south to sample the delights of Bari, Corfu, Mykonos and Dubrovnik. (Photo by MARCO SABADIN / AFP)
FOTO: AFP

Broj putnika na kruzerima dvostruko je veći ove godine u odnosu na predpandemijsku 2019., pa kompanije traže od lučkih gradova poput Venecije i Dubrovnika da im dozvole više ulazaka, rekla je u petak direktorica zadužena za Europu pri Međunarodnom udruženju kruzerskih linija (CLIA).

“U usporedbi s drugim sektorima u turizmu, kompanije za kružna putovanja brodovima najbrže su se oporavile nakon pandemije koronavirusa”, izjavila je Marie-Caroline Laurent za španjolsku novinsku agenciju EFE.

Zahvaljujući snažnom rastu potražnje u Europi i Americi broj putnika na kruzerima bi do kraja godine mogao iznositi 31,5 milijuna, što je dvostruko više nego prije četiri godine. “Brodovi su praktički već puni za 2024. godinu jer potražnja nikada nije bila veća”, rekla Laurent, čija organizacija zastupa interese takvih brodskih kompanija.

Neki gradovi strahuju od navale turista

Stanovnici nekih gradova na Mediteranu, poput Venecije, Dubrovnika i Barcelone, strahuju od tolike navale turista. Zbog toga ograničavaju ulaske divovskim brodovima u luke s kojih putnici preplavljuju povijesne centre, negativno utječu na okoliš, opterećuju cestovnu infrastrukturu i remete svakodnevni život građana.

“Ne možemo prisiliti gradove da primaju kruzere, ali oni moraju znati da puno poslova ide ruku pod ruku s njima”, rekla je Laurent. Venecija je 2021. godine zabranila sidrenje kruzera u svojoj povijesnoj jezgri zbog štete koju su veliki brodovi prouzročili temeljima grada, a Barcelona će naplaćivati porez na velike brodove.

Dubrovnik ne želi da istovremeno u luci budu dva broda s po 2.500 ili 3.000 putnika. Brodske kompanije koje ulaze u takve gradove bilježe ove godine rast prihoda jer su ljudi opet počeli putovati nakon što su 2020. ostajali kod kuće zbog pandemije koronavirusa.