Butković o nestaloj jahti: ‘Preuzimam odgovornost. Smijenio sam troje ljudi'

'Razriješio sam načelnika sektora za sigurnost plovidbe, lučkog kapetana u Šibeniku i voditelja ispostave u Betini'

Hrvatski mediji već danima pišu o slučaju jahte koja je prije tri mjeseca nestala iz marine na Murteru. Riječ je o luksuznoj jahti ruskog oligarha Ališera Usmanova, bliskog prijatelja ruskog predsjednika Vladimira Putina koja je bila pod sankcijama EU-a, SAD-a i Velike Britanije te je imala zabranu isplovljavanja.

U istragu su uključeni i DORH i SOA, a ministar prometa i mora Oleg Butković ranije rekao da je riječ o slučaju s “nerazjašnjenim okolnostima”. Sada je taj slučaj komentirao na konferenciji za medije.

Dva ključna propusta

“Nakon odlaska jahte iz Betine rekao sam da ću provesti nadzor u sklopu ministarstva. Imali smo interni nadzor, održao sam nekoliko sastanaka s ljudima koji su u tom lancu bitni. Meni kao čelniku tijela, ministru, bilo je bitno utvrditi gdje se dogodio propust i osigurati da se to više ne dogodi”, rekao je.

“Ono što mogu reći jest da su unutar Ministarstva napravljeni propusti. Dva su ključna propusta. Prvi je vezan uz samo pečaćenje i nadzor jahte. Nikome se ne može se objasniti da je jahta blokirana, a da se u prvom mjesecu sazna da je nema”, rekao je.

Razriješio odgovorne

Drugi je propust, dodao je, vezan uz pravovremenu dostavu informacije svim lučkim kapetanijama u Hrvatskoj. “Jahta se javila u kapetaniju u Dubrovniku i nastavila je ploviti jer Lučka kapetanija nije imala saznanja da postoji popis jahti.

Da je to učinjeno kako treba, do ovoga ne bi došlo, stoga ja kao ministar preuzimam svu odgovornost”, rekao je, te dodao da je zbog toga došlo do kadrovskih promjena.

“Razriješio sam načelnika sektora za sigurnost plovidbe koji je imao ulogu javiti svim kapetanijama, te lučkog kapetana u Šibeniku i voditelja ispostave u Betini. Odradio sam s njima razgovore, nisu imali namjeru da se ovo dogodi, ovo je bila greška i vjerujem da se više neće ponoviti”, rekao je. “Nikad nam se ovo nije dogodilo”, dodao je i rekao da su sad poduzete dodatne mjere što se tiče nadzora jahti.

“Ne želim nikoga razapinjati, protiv njih će biti poduzeti stegovni postupci, a potom će se stvari rješavati na sudu”, istaknuo je. Dodao je kako je Irina Vu zapečaćena, ali se dogodio propust koji se kod drugih plovila nije dogodio.

Pojačana sigurnost oko drugih jahti

“Načelnik sektora je trebao javiti svim kapetanijama o pečaćenju, a zašto to nije učinio… On je to tumačio na neki svoj način”, dodao je Butković. Na pitanje je li se to možda napravilo namjerno, rekao je da ne zna. Lučke kapetanije su sada dobile zadatak da se dnevno obilazi druga zapečaćena plovila, a zatražen je i nadzor kamerama.

“Jahti koja je sada u Turskoj ukinuta je svjedodžba tako da dalje nije sposobna za plovidbu”, rekao je Butković. Komentirao je i izmjene Zakona o pomorskom dobru i kritike oporbe da se njime plaže žele privatizirati.

“Nitko se do sada nije s time htio uhvatiti ukoštac. Po važećem zakonu danas imate 18 ograđenih plaža. Teza da će se privatizirati i ograditi plaže toga u zakonu nema i to nećemo napraviti”, istaknuo je Butković.