Naša čitateljica tvrdi da ju je okrao službenik Plinare, kojem je dala više od tisuću kuna za svoj račun za plin

U Gradskoj plinari Zagreb u tijeku je interna istraga zbog ovog slučaja

20.08.2013., Zagreb - Zagrebacki holding podruznica - Gradska Plinara Zagreb na Radnickoj cesta. 
Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL/PIXSELL

Gotovo da se ne može povjerovati u ono što je u Gradskoj plinari Zagreb doživjela naša 26-godišnja čitateljica (podaci poznati redakciji, op. a.), koja je ondje, kako sada stvari stoje, opljačana za nešto više od tisuću kuna. Da slučaj bude nevjerojatniji novac joj je uzeo službenik koji se nalazio na jednom od šaltera Plinare!

Naime, 26-godišnjakinja je 1. travnja ove godine, nakon što je objavljeno pojeftinjenje plina, došla u sjedište plinare u Radničkoj cesti 1 kako bi prijavila potrošnju i podmirila račun.

Najprije je stala u red na šalteru reklamacija jer je stanje plinomjera uobičajeno tamo predavala.

16.01.2014., Zagreb - Hrvatska regulatorna energetska agencija na 23. sjednici Upravnog vijeca donijela Odluku o iznosu tarifnih stavki za distribuciju plina po kojoj onaj koji stedi plin vise placa. Navedena Odluka je u primjeni od 1. sijecnja 2014. godine. Photo: Anto Magzan/PIXSELL
Naša čitateljica sama je očitala brojilo i došla platiti račun PIXSELL/PIXSELL

Potvrda o uplati

“Službenik koji je u tom trenu radio na šalteru zaprimio je stanje moje potrošnje, napravio obračun i rekao da sam dužna platiti iznos od 1087,50 kuna. Zamolila sam ga da mi isprinta uplatnicu s tim stanjem i iznosom kako bih je odmah uplatila na blagajni, no on je rekao da danas mogu platiti i na šalteru reklamacija jer je užasna gužva, koja se stvorila budući da su vjerojatno svi došli prijaviti jeftiniju cijenu plina.” Ne sumnjajući ni u što, pogotovo ne u kredibilitet službenika na šalteru, 26-godišnjakinja je račun platila gotovinom. Za to je tražila potvrdu o uplati.

“Službenik mi je isprintao uplatnicu, veći dio zadržao sebi, a odrezak dao meni, objašnjavajući da je to potvrda o uplati jer na odresku ne piše ‘Obračun potrošnje plina’, kao na neplaćenim uplatnicama, nego piše ‘Uplata’, što je potvrda da je cijeli iznos uplaćen. Objasnio mi je da je takva praksa Gradske plinare i da to vrijedi kao račun, nakon čega sam mu zahvalila i otišla”, opisala nam je čitateljica.

No, nekoliko mjeseci kasnije stigla joj je opomena za nepodmireni dug pa se 26-godišnjakinja ponovno uputila u Gradsku plinaru da provjeri o čemu se radi.

‘Baš su vas fino nasamarili’

“Službenik na šalteru objasnio mi je da zaposlenicima na šalteru reklamacija nije dozvoljeno primati novac, da je potvrda koju mi je izdao lažna i da sam prevarena. Odmah me pitaju je li gospodin koji je uzeo moj novac bio u invalidskim kolicima i imao poveću glavu, odgovaram da jest. On i kolega na šalteru do njega se smiju, kimaju si, i komentiraju da su me ‘baš fino nasamarili'”, ogorčena je 26-godišnjakinja, kojoj je i jedan od direktora u Gradskoj plinari, Marko Rebrović, potvrdio da je prevarena jer taj službenik nije smio biti na šalteru. Poručio joj je da sve prijavi policiji. To je na kraju i učinila. No, tijekom istrage dug joj se ne može zamrznuti.

“Još me je prozvao što sam uzela potvrdu bez pečata i potpisa. Pa zar ja kao potrošač trebam pretpostaviti da službenici na šalteru Gradske plinare Zagreb kradu, stavljaju novac u džep i izdaju lažne potvrde”, uzrujano se pita 26-godišnjakinja, koja je od policijskih inspektora doznala da je njezin slučaj već treći prijavljen protiv istog službenika Plinare. I još su je ‘utješili’ da to ‘nije veliki novac’.

Prigovori i odgovori

Pokušavši vratiti ono što joj je nezakonito uzeto, naša čitateljica obratila se Gradskoj plinari-Opskrba iz koje joj je prigovor odbijen budući da izdana potvrda nije važeća, videosnimke se brišu nakon mjesec dana, svi ispitani zaposlenici su se izjasnili da nisu neovlašteno uzimali novac, a djelatnik koji je bio na šalteru nije zaposlenik Gradske plinare Zagreb-Opskrba, već Gradske plinare Zagreb d.o.o. Prigovor je podnijela i njima.

Na savjet Društva za zaštitu potrošača svoj slučaj prijavila je i Povjerenstvu za reklamaciju potrošača, Sudu časti HGK i Tržišnoj inspekciji Ministarstva gospodarstva. Odgovore još čeka.

11.01.2009.,Zagreb - Radnicka cesta.Gradska plinara Zagreb Photo:Marko Prpic/Vecernji list
Prigovori se još rješavaju PIXSELL/Večernji list

“Želim uputiti upozorenje svima koji odlaze u Gradsku plinaru, a možda predostrožnosti radi, i u bilo koju drugu državnu ustanovu. Pazite kome dajete novac, s kim razgovarate i kakav dojam ostavljate. Ukoliko ste u mogućnosti, možda najbolje da pokušate izbjeći bilo kakav kontakt s ljudima i plaćate sve svoje račune putem interneta. Upozorite i svoje roditelje, koji sigurno ne plaćaju račune putem interneta, i možda za svaki slučaj pregledajte njihove plaćene račune i primljene potvrde. Očigledno je da je ovo minimalno treća zabilježena prijevara istog službenika, pitanje je koliko ih još ima nezabilježenih”, naglašava 26-godišnjakinja, koja nas je zamolila za anonimnost.

Iz Gradske plinare Zagreb-Opskrba odgovorili su nam koji oni u svom Centru za korisnike ne pružaju mogućnost uplate na šalterima koji su predviđeni za reklamiranje računa.

Interna istraga

“Na šalterima za reklamaciju računa mogu se samo reklamirati računi te s tako reklamiranim računom potrošača upućujemo na blagajnu, gdje treba izvršiti uplatu. Po izvršenju uplate potrošač dobiva potvrdu na dijelu uplatnice koja se vraća potrošaču te je to dokaz o zaprimljenoj uplati. Na dijelu uplatnice vače čitateljice nigdje nije vidljivo da je uplata izvršena na šalterima blagajne u Centru za korisnike Gradske plinare Zagreb-Opskrba”, rekao nam je Davor Šestan.

Iz Gradske plinare Zagreb direktor Bruno Lacković odgovorio nam je da oni ni nemaju šaltere za reklamacije ili uplatu, već samo urudžbeni šalter.

“Budući da na njemu nema tehničkih mogućnosti za izdavanje računa, nije ih moguće ni izraditi. Od kada smo se 2008. godine razdvojili od Gradske plinare Zagreb-Opskrba, račune ni ne izdajemo”, objašnjava Lacković koji nema informacija o mogućim ranijim sličnim postupcima službenika koji je nasamrio našu čitateljicu. Ipak, potvrdio nam je da je zbog ovog slučaja pokrenuta interna kontrola.