Danas prosvjeduju radnici ZET-a: 'Tramvaji se raspadaju, pruge su neispravne, vozače i kontrolore stalno napadaju'

Vozači su svakodnevno izloženi verbalnim napadima, kao i kontrolori karata, a i sigurnost građana je ugrožena, tvrdi organizator prosvjeda

08.09.2022., Zagreb - Ilica. U sve opcem metezu u prometu radi dolaska turskog predsjednika Recepija Tayyipa Erdogana u Ilici blizu glavnog gradskog trga pokvario se tramvaj te su ga ljudi morali gurati.  Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
FOTO: Sanjin Strukic/PIXSELL

Radnici ZET- danas u 15 sati održat će polusatni prosvjed upozorenja ispred Uprave na okretištu Remiza. Traže, između ostalog, povećanje plaća, bolje uvjete rada, nabavu novih strojeva za održavanje, kupnju modernih i kvalitetnih vozila, prenosi HRT. Ako se ne udovolji njihovim zahtjevima, najavljuju štrajk za jesen.

Neven Brnjas, zaposlenik ZET-a i organizator prosvjeda, kaže kako razloga za nezadovoljstvo ima napretek. Vozači su nezadovoljni, tvrdi, jer im se 40 godina nije mijenjao koeficijent, koji iznosi 2.40. Brnjas smatra da bi idealni bio barem 3.

Tvrdi i kako određeni sindikati ne govore istinu o plaćama vozača tramvaja, koja je, kaže, oko sedam tisuća kuna. “Zbog nedovoljnog broja radnika, radnici rade prekovremeno, imaju velik broj noćnih smjena, pa mnogi to računaju kao plaću. No, to nije plaća, zna se što je plaća”, rekao je za portal HRT-a.

‘Golubovi seru po ljudima’

Brnjas kaže i da su tehnički uvjeti za rad “kriminalni”. “Iznad radnika lete golubovi i doslovno seru po ljudima. Kada pada kiša, curi voda, vrata se ne mogu zatvoriti, propuh je”, kazao je. Najveći problem po njemu je sigurnost vozača, kontrolora karata i građana – jer su tramvaji stalno u kvaru.

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je kupovinu dvadeset novih tramvaja, ali istih onih koji su kupljeni prije sedamnaest godina, tvrdi Brnjas. “Ti tramvaji nakon kupnje za par godine su se pokvarili. Pola ih ne vozi jer su se raspali, a pola se ne može održavati zbog manjka dijelova. Ti tramvaji nisu među prvih dvadeset u svijetu po kvaliteti”, tvrdi i dodaje da “sve to plaćaju građani”.

“Jedni te isti autobusi idu na tehničke preglede po dva, tri puta”, dodao je.

‘ZET postao krava muzara’

Uz to, kaže, vozači su svakodnevno izloženi verbalnim napadima, kao i kontrolori karata. Istaknuo je i problem neispravnih pruga i sustava za kočenje. Brnjac je, kaže, već dizao kaznene prijave zbog otkazivanja kočionog sustava na tramvajima. Zbog toga, kaže, putnici znaju padati u tramvajima, a dolazi i do ozljeda.

Brnjas smatra da je ZET postao “krava muzara”. Za ZET radi velik broj privatnih tvrtki te se tako novac izvlači na sve strane, kazao je za HRT.

Vrše se ‘pritisci’ zbog prosvjeda

Kada je riječ o današnjem prosvjedu, Brnjas tvrdi da se vrše razni pritisci na ljude iz ZET-a.

“Čuo sam da se pokušavalo vrbovati moje prijatelje da se prosvjed otkaže. Čak su se određene političke stranke željele uključiti u organizaciju prosvjeda. No, ovo nije politički prosvjed, već se čaša napunila do vrha, situacija je teška i treba se krenuti u rješavanje problema”, poručio je.

Brnjas kaže da je s Tomaševićem razgovarao prije izbora te ga molio da riješi situaciju u ZET-u. On mu je rekao, tvrdi Brnjas, da će čim dođe na vlast to riješiti. “Međutim, situacija je još gora, jednostavno je postalo neodrživo”, kazao je.