Nekad je nužno odabrati stranu

Direktor tvrtke čiji je teretni vlak sudjelovao u nesreći kod Novske: 'Javili smo HŽ-u za kvar unutar pet minuta'

Navode da njihovi strojovođe moraju svake godine proći liječnički ako su stariji od 50

10.09.2022., Novska - Sudar teretnog i putnickog vlaka kod mjesta Rajic kod Novske u kojem je smrtno stradalo troje osoba, a vise ih je ozlijedjeno. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL
FOTO: Davor Javorovic/PIXSELL

Petar Glavaš, direktor Enna Transporta – čiji je teretni vlak sudjelovao u teškoj željezničkoj nesreći u petak kod Novske u kojoj su poginule tri osobe – rekao je danas da je njihov dispečer nazvao HŽ Infrastrukturu par minuta nakon što je saznao da je strojovođa zaustavio teretni vlak.

“Nakon što je zaustavio vlak zbog pada brzine i sumnje u ispravnost vagona, strojovođa željezničkog prijevoznika Enna Transport u roku od najviše pet minuta nazvao je dispečera te tvrtke kako bi ga obavijestio o mogućem kvaru”, kazao je član uprave i direktor Enna Transporta Glavaš na konferenciji za medije.

‘Naš dispečer je nazvao HŽ’

U naletu putničkog vlaka na teretni vlak koji se u petak kasno navečer dogodio kod Novske, poginule su tri osobe, a 12 ih je ozlijeđeno. Direktor Enna Transporta govorio je o tome što su sve strojovođa i dispečer poduzeli te večeri.

”Naš je dispečer, nakon što se čuo sa strojovođom, nazvao najprije prometnika u Okućanima, no nije ga dobio pa je zatim nazvao regionalnog dispečera u Vinkovcima, koji je primio na znanje informaciju da se vlak tamo zaustavio”, istaknuo je Glavaš.

Poručio je kako ovime želi opovrgnuti sve “netočne tvrdnje koje su mogle čuti u zadnja dva dana”, za koje smatra da “obmanjuju” javnost te da bi mogle utjecati na istragu.

‘Sve smo izveli po proceduri’

Prema važećim pravilima željezničkog prometa, tvrdi Glavaš, strojovođa unutar 15 minuta mora nazvati dispečera ili prometnika ako je zaustavio vlak zbog sumnja na kvar vozila ili drugih prometnih razloga. ”Strojovođa ima pravo najprije sam pokušati ukloniti problem, no naš je strojovođa u puno kraćem roku poslao obavijest svom dispečeru. Dispečer naše tvrtke nazvao je dispečera u HŽ Infrastrukturi par minuta nakon poziva strojovođe”, napomenuo je.

Zbog istrage nije htio otkriti točna vremena poziva. Glavaš je kazao da strojovođe Enna Transporta, koji su stariji od 50 godina, svake godine prolaze liječnički pregled, a oni mlađi od 50 prolaze ga svake tri godine. Uz to, strojovođa koji je u petak upravljao vlakom imao je sve važeće dozvole za bavljenje tim poslom koje je izdala Agencija za sigurnost željezničkog prometa, konstatirao je.

”Želimo još jednom skrenuti pozornost da je postupak s naše strane izveden po propisanoj proceduri i pravilima koja reguliraju sigurnost prometa”, ustvrdio je Glavaš. Inače, sindikat strojovođa je rekao da je strojovođa teretnog vlaka izgubio zdravstvenu sposobnost za upravljanje vlakom.