Domoljubna koalicija je dobila 6 puta više donacija nego svi drugi zajedno

Tvrtke, građani i obrti, njih više od 1100, donirali su im 7,3 milijuna kuna

08.11.2015., Gastro Globus, Zagreb - Nakon objave nepotpunih sluzbenih rezultata izbora Drzavnog izbornog povjerenstva (DIP-a) u stozeru Hrvatske demokratske zajednice okupljenima se obratio Tomislav Karamarko. 
Photo: Slavko Midzor/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Čak 7,3 milijuna kuna donirale su tvrtke, građani i obrti, njih više od 1100, Domoljubnoj koaliciji za kampanju, pokazuje javno objavljeno završno financijsko izvješće Koalicije.

Kampanju zaključili s minusom

Domoljubna koalicija od donatora je dobila daleko više nego svi izborni sudionici skupa, iznosi koje su oni dobili sada se doimaju gotovo simbolični. Tako je koalicija Hrvatska raste dobila skromnih 82.500 kuna, Most nezavisnih lista 338.000 kuna, HDSSB 850.000 kuna, Živi zid oko 7500 kuna.

Domoljubna je koalicija, kad se usporede prihodi (11,5 milijuna) i rashodi (15,5 milijuna), kampanju zaključila s minusom od četiri milijuna kuna. No, treba imati na umu da bi na ime naknade za izborne troškove trebala dobiti 10,6 milijuna kuna, što znači da će taj manjak nadoknaditi i ostati u ‘plusu’.

I kandidati Domoljubne koalicije donirali

Pogledaju li se donatori, Koaliciji je najviše, maksimalnih 200.000 kuna uplatila tvrtka Oštrc iz Zagreba, te splitski Innecto – ukupno 190.000 kuna.

Više donatora dalo je po 100.000 kuna, među njima radnik iz Križevaca, Cestorad iz Vinkovaca, zagrebački Viadukt, Scorpion Nekretnine, Sanac. Poduži je i popis tvrtki koje su dale po 50.000 kuna, primjerice Baugradnja iz Gunje, Oštra Stina iz Zagreba, Hidrel iz Novog Čiča itd.

Široke ruke bili su i kandidati Domoljubne koalicije za zastupnike, po 30.000 kuna donirali su Branko Hrg, Darko Koren, Željko Reiner, Goran Jandroković donirao je 22.000, Domagoj Ivan Milošević 20.000, Ivan Anušić 23.000, Margareta Mađerić 15.000 kuna, Mario Župan, Luka Podrug i Dražen Bošnjaković po 10.000 kuna.

Na promidžbu potrošili 15,5 milijuna kuna

Domoljubna je koalicija dobila solidne popuste za medijsko oglašavanje, pa je, umjesto 5,5 milijuna platila 4,6 milijuna kuna. Mjereno u postotcima, najbolji popust (81 posto) dobila je od Telegram Media Grupe iz Zagreba, HRT joj je, kao i koaliciji Hrvatska raste, odobrila popust od 50 posto.

Domoljubna koalicija natjecala se u svih 12 izbornih jedinica i na promidžbu je, od mogućih 18 milijuna potrošila 15,5 milijuna kuna. Najmanje troškove imala je u 12. (manjinskoj) i 11. (‘dijaspora’) izbornoj jedinici, 480.000 odnosno 680.000 kuna. Izborni sudionici na promidžbu su po jedinici mogli potrošiti najviše 1, 5 milijuna kuna.

Srijeda, 30. prosinca do ponoći krajnji je rok za javnu objavu završnih financijskih izvještaja o financiranju izborne promidžbe. Do sada su to učinile gotovo sve stranke, koalicije i zastupnici nacionalnih manjina.