Došli smo do ankete kojom se tješi SDP; i prema njoj su dosta jadni, ali očito ih veseli rejting Živog zida

SDP je od slovenske Ninamedie naručio anketu; po njoj su na 17,1 posto, ali je Živi zid daleko iza --

Materijalni dokaz o tome da anketa Ipsosa, po kojoj je Živi zid postao druga stranka u Hrvatskoj, nije valjana za SDP je anketa slovenske agencije Ninamedia, provedena sredinom prosinca.

Po brojkama slovenske agencije, koja je ovo istraživanje javnog mnijenja u Hrvatskoj provela na narudžbu SDP-a, rejting stranke Davora Bernardića je 17,1 posto, što jest nešto više od rejtinga koji im daje Crobarometar agencije Ipsos (14,8 posto), ali je i u okviru moguće statističke pogreške hrvatske ankete (plus-minus 3,6 posto).

Teren ili telefon?

Međutim, ono što se vjerojatno SDP-ovcima više dopada u slovenskoj anketi od nevelikog rejtinga njihove stranke je mnogo niži rejting trećeplasiranog Živog zida, od samo 8,3 posto. Štoviše, ni HDZ kroz prizmu Ninamedie ne izgleda toliko nedostižno, s potporom od 23,4 posto (u Crobarometru je na 28,9 posto). Četvrti je i u ovoj anketi Most, sa 4,8 posto (Crobarometar – 6,3).

Razlika između dvije ankete je, osim u rezultatima, i u metodologiji. Naime, Crobarometar se provodi u dvadeset dana, na terenu, na osnovu reprezentativnog uzorka. Anketa slovenske agencije, koja radi redovna istraživanja javnog mnijenja i za slovensku političku scenu, provodi se u roku od tjedan dana, slučajnim uzorkom na temelju telefonskog imenika RH.

Obje anketne kuće rade sa sličnim brojem ispitanika, nešto manje od tisuću.