Doznali smo za incident koji se dogodio u Dubrovniku, kontrola leta u subotu je dva sata bila bez struje
Informaciju su nam potvrdili u Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe
Dio hrvatskog neba ponovno je ostao bez nadzora kada je u subotu nestalo struje u kontrolnom tornju Zračne luke Dubrovnik. Novi je to sigurnosni incident u hrvatskom zračnom prostoru čiji je uzrok nestanak struje.
Prošli, koji se dogodio 30. srpnja 2014. godine, još pamte svi kontrolori leta, jer je samo nadljudskim naporima, ali i uz dosta sreće, bez žrtava prošao nestanak struje zbog kojeg je cijelo nebo nad Hrvatskom s više od sto aviona u zraku u 15.10 sati ostalo bez nadzora.
Zbog prodora vode u sjedište Hrvatske kontrole zračne plovidbe na zagrebačkom Plesu ugašeno je napajanje i zgrada je ostala u potpunom mraku. Jednako tako ugasili su se i svi radarski uređaji.
Bez struje su bili nešto manje od dva sata
Slično se dogodilo i ove subote u Zračnoj luci Dubrovnik, gdje je struje nestalo nešto iza 16 sati. U toranju kontrole leta ugasili su se uređaji, a bez električne energije, prema informacijama do kojih smo došli, ostala je i cijela zračna luka. Ovaj iznimno opasan sigurnosni incident potvrđen nam je iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
“Tijekom rekonstrukcije energetskog postrojenja u sklopu projekta modernizacije Zračne luke Dubrovnik došlo je do prekida dovoda električne energije kojom se napaja HKZP-ova podružnica Dubrovnik na nešto manje od dva sata. Prema sigurnosnim procedurama za takve situacije, Lufthansin zrakoplov je upućen u Split.
Ministarstvo je zatražilo žurno očitovanje
Utvrđivanje uzroka ovog događaja je u tijeku, a prema zasad dostupnim informacijama, izvođač radova – vanjski suradnik Zračne luke Dubrovnik prilikom ovih radova nije izvršio prethodne adekvatne koordinacije s HKZP-om”, objašnjava Marina Halužan, glasnogovornica HKZP-a.
Avion Lufthanse, prema dostupnom zimskom redu letenja na stranicama Zračne luke Dubrovnik, stizao je iz Münchena. Taj dan, dva sata prije nego što se incident dogodio, sletio je i zrakoplov British Airwaysa iz Londona, a u 15.40 stigao je i let Croatia Airlinesa iz Zagreba.
I iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture od Zračne luke Dubrovnik zatraženo je žurno očitovanje.
Zakazalo je i dodatno napajanje
Sugovornici Telegrama naglašavaju kako bi istraga ovog incidenta trebala dati odgovor i o back up sustavu, odnosno rezervnom napajanju električnom energijom, koji se u trenutku prestanka opskrbe iz glavnog izvora automatski trebao uključiti, te osigurati rad.
Da to nije bilo riješeno ni u sjedištu HKZP-a u Zagreb pokazao je slučaj od prije dvije i pol godine. Naime, utvrđeno je tada su i generatori koji su trebali osigurati opskrbu energijom u slučaju nestanka struje bili spojeni na isti sustav napajanja. Kada ga je jedan od djelatnika u panici zbog prodora vode isključio, sve se zacrnilo. Telegram je objavio dramatične transkripte razgovora djelatnika HKZP-a. Kako će se na incident u Dubrovniku gledati u svjetlu rekonstrukcije te zračne luke koju izdašno financira Europska unija?
Rekonstrukcija aerodroma na listi je prioriteta EU, a kako je rekao direktor Zračne luke Dubrovnik Roko Tolić, novi terminal, koji će biti opremljen prema schengenskim standardima, trebao bi biti završen na proljeće 2017. godine. U pitanju je projekt vrijedan 214,9 milijuna eura. Novi terminal trebao bi olakšati i ubrzati putovanje kroz tu zračnu luku.