Egipatski avion u kojem je 2016. poginulo 66 osoba vjerojatno se srušio zbog cigarete u kokpitu

Požar je, vjeruje se, uzrokovan spojem dvaju čimbenika: curenja kisika iz maske i cigarete koju je pušio pilot ili kopilot

An EgyptAir plane is seen on the tarmac at Cairo international airport on May 19, 2016 after an EgyptAir flight from Paris to Cairo crashed into the Mediterranean on with 66 people on board, prompting an investigation into whether it was mechanical failure or a bomb. - Egypt's aviation minister said he could not rule out that an attack or a technical failure brought down the plane. (Photo by KHALED DESOUKI / AFP)
FOTO: AFP

Francuski stručnjaci objavili su da je nesreću zrakoplova EgyptAira 2016. godine u kojoj je poginulo 66 ljudi vjerojatno uzrokovao požar u kokpitu. Prema dokumentu na 134 stranice do kojeg je došao talijanski Il Corriere della Sera i poslao ga pariškom žalbenome sudu u ožujku, požar na zrakoplovu vjerojatno je uzrokovan spojem dvaju čimbenika, curenja kisika iz kopilotne maske i cigarete koju je pušio pilot ili kopilot.

Nakon pada 2016. godine američki obavještajni izvori potvrdili su za CBS da olupina pokazuje znakove oštećenja zbog visoke temperature, a snimač podataka o letu pokazuje da je u zrakoplovu bilo dima.

Mislilo se da je riječ o terorističkom napadu

Egipatski ministar zrakoplovstva kazao je tada da se vjerojatno radi o terorističkom napadu. Međutim, francuska agencija za sigurnost u zračnome prometu priopćila je ubrzo da je zrakoplov odašiljao automatizirane poruke koje su upućivale na dim u kabini i kvar u kontrolnoj jedinici nekoliko minuta prije nego su izgubili kontakt. Nakon što je isključen terorizam, nesreća je istraživana kao slučaj ubojstva iz nehata.

Snimke crne kutije potvrđuju pretpostavku francuskih stručnjaka, navodi talijanski list. U lipnju 2018. godine dva su stručnjaka, koje su zatražili istražni suci u Parizu, ukazala na zamjenu kutije u kojoj je kopilotova maska za kisik, tri dana prije nesreće, iz nepoznatih razloga. Zamjena takve opreme traži vrlo pažljivu provjeru, a posebno je opasno curenje kisika.

Dokument koji je otkrio Il Corriere dela Sera također otkriva da su piloti kazali kako su umorni zbog noćnog leta i nedostatka sna. Ipak, informacije dostupne stručnjacima kažu da su se poštivali rasporedi odmaranja između letova.