Nekad je nužno odabrati stranu

Ekskluziv. HDZ-ovac pred penziju postao član uprave HŽ-a pa smislio ingeniozan način da, kao legalno, zaposli i sina

Kako bi mu sin dobio posao učinio je sve kako su sugerirali zakoni, propisi, pa čak i Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa

Iz dana u dan, sa sudskih procesa, novinskih najava političkih obračuna, iz imovinskih kartica političara, curi samo crnilo. Ovdje se skrivaju kvadrati i okućnice, tamo ispadaju legije uhljebljenih političara kojima se drmaju stolice zbog sukoba HDZ-a i Milana Bandića, a svjedokinje pod prisegom pričaju o epidemiji zapošljavanja mimo procedure.

Ništa čudno da se zemljom širi pesimizam, malodušnost i potraga za kartama u jednom pravcu za neku od popularnijih inozemnih destinacija. Stoga ne bi bilo možda loše naglasiti jedan primjer zapošljavanja u kojem je sve napravljeno, makar iz drugog pokušaja, upravo onako kako su sugerirali zakoni, propisi, pa čak i sugestije Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa.

Kad je sin – najbolji

Radi se o mjestu Glavnog inženjera Zaštite na radu – koordinatora u HŽ Infrastrukturi, s mjestom rada u Vinkovcima. Početkom srpnja prošle godine, Upravni je odbor, kako propisi i nalažu, zaključio da firmi, među ostalima, treba popuna tog radnog mjesta. Nadzorni odbor je tu odluku brzo potvrdio, pa je 26. srpnja raspisan i natječaj. Javilo se troje kandidata. Jedan je otpao jer nije zadovoljavao natječajne uvjete, a s preostalom dvojicom se obavio selekcijski intervju. Naravno, jedan od dva preostala kandidata za ovo radno mjesto dobio je više bodova i time došao na prag zapošljavanja. Ali, onda su se pojavili – problemi.

Anton Papić je, naime, ime gospodina koji je bio najbolje ocijenjen na selekcijskom intervjuu za posao u HŽ Infrastrukturi. Mala je nezgodica što je dotični sin Krunoslava Papića, odnosno, nezgodica je u tome što je Papić stariji – član Uprave HŽ Infrastrukture. I to kakav. Kako je Telegram već pisao, HŽ Infrastruktura je člana HDZ-a, Krunoslava Papića, ugrabila u posljednji trenutak – samo tri i pol mjeseca prije nego se trebao umiroviti s radnog mjesta voditelja Područne radne jedinice prometa Istok iz sustava željeznica.

Jači od premijera i ministra

Potreba za petim članom Uprave očito je bila golema kad je izbor pao na Papića, jer je, sudeći po njegovoj imovinskoj kartici, zaposlen na neto plaći od 25.737,90 kuna. Slikovitije, Krunoslav Papić mjesečno HŽ Infrastrukturi vrijedi oko 3.700 kuna više nego Hrvatskoj premijer Andrej Plenković (s plaćom od oko 22 tisuće kuna), ili čak 8.500 kuna više od resornog ministra Olega Butkovića (17.238 kuna). O mirovini ne mora razmišljati do lipnja 2022. godine, do kad mu traje mandat.

Da gospodin Papić vjerojatno vrijedi novca koji dobiva pokazuje njegova reakcija na činjenicu da mu se sin prijavio na natječaj i na istom dobio najviše bodova. Naime, on je Povjerenstvu za odlučivanje o sukobu interesa u rujnu uputio zahtjev za davanje mišljenja o ovoj potencijalno nezgodnoj situaciji.

Samo transparentno

I ne samo to – sve mjere koje je Povjerenstvo u svom rješenju od 11. listopada preporučilo su i provedene. Povjerenstvo je sugeriralo da se javni natječaj objavi na transparentniji način, ne samo na stranicama HŽ Infrastrukture, kako je to bilo u srpnju. Preporučili su i članu Uprave da se izuzme iz svakog sudjelovanja na provođenju natječaja i donošenja bilo kakve odluke oko eventualnog sinovog radnog statusa i materijalnih prava, te da svima deklarira da su njih dvojica obiteljski povezani.

Rečeno, učinjeno. Istina, bilo je malo nezgodno što je natječaj već proveden, ali efikasnoj administraciji to nije predstavljalo nesavladiv problem. Srpanjski natječaj je poništen 26. studenog. Novi natječaj za isto radno mjesto raspisan je brzopotezno – već dan kasnije. Oglašen je, osim na stranicama HŽ Infrastrukture i u Narodnim novinama, publikaciji koju, naravno, redovito čita opća populacija. Sredinom prosinca Krunoslav Papić objavio je na mrežnim stranicama firme izjavu u kojoj je odradio sve što mu je Povjerenstvo sugeriralo.

Hepiend za Badnjak

I eto, već za Badnjak – hepiend. Na stranicama HŽ Infrastrukture objavljeno je da je natječaj zaključen i da je radno mjesto pripalo – Antonu Papiću. Ovaj put je, čak, bilo više kandidata. Kako su nam odgovorili iz HŽ Infrastrukture, javilo ih se šestero, od čega dvoje nisu zadovoljavali uvjete. Preostalih četvero pozvano je na selekcijski intervju. Dvoje ih je, iz tko zna kojeg razloga, odustalo od dolaska na intervju, a od dvoje preostalih je, eto, bolji bio Papić, mlađi.

Sin petog člana Uprave HŽ Infrastrukture i od početka godine Glavni inženjer zaštite na radu – koordinator u istoj firmi, nije čovjek bez određenih, neobiteljskih, veza sa željeznicom. Kako stoji na njegovom LinkedIn profilu, još 2005. je pokrenuo forum zeljeznice.net. Dok ga nisu prepoznali u HŽ Infrastrukturi snimio je 2014. i dokumentarac o vinkovačkom željezničkom čvorištu. Na Tehničkom učilištu u Vinkovcima od 2010. predaje o prometu i logistici, a na tračnice, u HŽ Infrastrukturu, prešao je s rijeke, odnosno, radnog mjesta u Luci Vukovar.

Zanimljivo, još 2006. je pokrenuo još jedan forum, mercedesklub.net (i vodio ga do 2017. godine). No, na kraju ipak nije završio u automobilizmu. Željeznica je, ovaj put, bila brža od Mercedes Benza.