Facebook se očito ozbiljno primio europskih izbora. SDP nije sve napravio po pravilima pa je ostao bez oglasa

Nakon niza afera, Facebook je uveo nova pravila kako bi ga se moglo manje zlorabiti za političke svrhe

Facebook CEO Mark Zuckerberg sits during a break in a joint hearing of the Senate Commerce, Science and Transportation Committee and Senate Judiciary Committee on Capitol Hill April 10, 2018 in Washington, DC. - Facebook chief Mark Zuckerberg took personal responsibility Tuesday for the leak of data on tens of millions of its users, while warning of an "arms race" against Russian disinformation during a high stakes face-to-face with US lawmakers. (Photo by Brendan Smialowski / AFP)
FOTO: AFP

HDZ, Glas, Most i Start su autorizirali svoje službene stranice na Facebooku i Instagramu na kojima lansiraju političke oglase s porukama za izbore, SDP-ovcima je trebalo da uhvate korak s novim režimom i to tek nakon što im je Facebook ukinuo oglas.

HSS-ovci se još usklađuju i još “nisu po uputama”, a nezavisni, sudac Mislav Kolakušić, domislio je kako će izigrati pravila pa u njegovo ime sponzorirane oglase objavljuju “Građani za Mislava Kolakušića”, piše u subotu Jutarnji list.

Ističu da je to pokazala novinarska “revizija” kojom su pokušali utvrditi kako stranke u političkoj borbi za svaki glas koji bi ih mogao dovesti do Europskog parlamenta poštuju novu regulativu kojom se nastoji osigurati bolja transparentnost u političkom oglašavanju tijekom izbornih kampanja.

Nova pravila za europske izbore

Nakon niza afera koje su potresle Facebook izazivajući ozbiljne sumnje na zloupotrebe društvenih mreža, ali i upozorenja Europske komisije da građanima treba osigurati što slobodniji politički izbor, bez manipulacija, dezinformacija i pritisaka, izrađen je akcijski plan.

Facebook je za europske izbore, izradio stroža pravila za stranke i kandidate, kao i alate za praćenje političkih oglasa koji izbornim regulatorima u članicama EU trebaju omogućiti da prate tko je, kada i kome prikazao politički oglas aplikacijsko-programsko sučelje za preuzimanje i pretraživanje plaćenih političkih oglasa, podsjeća Jutarnji list.

Podsjećaju i da su internetske platforme potpisale Kodeks dobre prakse, čija pravila “gađaju” dva cilja: otkrivaju građanima tko koga financira i osujećuju nelegalan dotok novca u kampanjama, ali i same stranke štite od podvala i lažnih vijesti na njihovim stranicama, piše Jutarnji list.