Fina tjera 80 tisuća građana u prisilni stečaj, no to za većinu njih i nije tako loše

Većina bi se oslobodila plaćanja obveza jer nemaju imovine, nakon čega bi im deblokirali račune

28.11.2015., Zagreb - Financijska agencija ili FINA jedna je od najvecih hrvatskih tvrtki, a bavi se obavljanjem transakcija u platnom prometu, prijevozom gotova novca, pruzanjem poslovnih informacija i elektronickih servisa. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Fina je objavila da su od početka godine poslali ukupno 80.845 prijedloga za provedbu jednostavnog stečaja potrošača (JSP) na 30 općinskih sudova u državi, piše u četvrtak Večernji list.

Fina je, uglavnom u siječnju, poslala ukupno 115.613 poziva potrošačima radi očitovanja pa ih je 10.902 bilo suglasno s provedbom JSP-a, dok ih 25.890 nije bilo suglasno. Ostali se nisu očitovali, ali temeljem zakona to ima značaj suglasnosti s tim da potrošači i naknadno uvijek mogu izraziti svoje protivljenje, ističe dnevnik.

Stečaj predviđen za blokadu dužu od tri godine

Jedinstveni stečaj potrošača se provodi isključivo prema blokiranima dulje od tri godine koji u Fininu Očevidniku imaju evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u iznosu do 20.000 kuna po osnovi glavnice.

U tijeku je objava sudskih e-oglasa u kojima se vjerovnici pozivaju da u roku od 45 dana ospore popis imovine koji je potrošač podnio. Ili da sami obavijeste sud o imovini potrošača iz koje bi mogli namiriti svoje potraživanje te da dostave dokaze na kojima temelje svoje tvrdnje.

Nakon stečaja deblokada računa

Dnevnik navodi da će se u najvećem broju slučajeva raditi upravo o takvim slučajevima u kojima potrošači nisu dostavili popis, pa se smatra da su izjavili kako nemaju imovine.

Zasad je riječ uglavnom upravo o takvim slučajevima u kojima potrošači, a ni vjerovnici, nisu dostavili popis imovine, dok sudovi u evidencijama nisu našli dokaza da potrošači imaju imovinu vredniju od 10.000 kuna pa se stoga formalno provodi jednostavni stečaj potrošača u kojem se blokirane oslobađa plaćanja svih obveza te se o tomu izvještava potrošača, vjerovnike i Finu, nakon čega slijedi deblokada računa potrošača, piše Večernji list.