Foto. Butković obišao nadvožnjak, mučio se s preskakanjem zaštitne ograde pa pričao o ulaganju u pruge
Potpredsjednik Vlade najavljuje dizanje golemog kredita za gradnju lokalnih pruga
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je nadvožnjak “Križevci”, izgrađen u sklopu projekta izgradnje i obnove drugog željezničkog kolosijeka Križevci-mađarska granica. Pritom je izjavio da je gradnja te pruge jedan od najskupljih prometnih projekta nakon Pelješkog mosta.
“Riječ je o 320 milijuna eura vrijednom projektu koji se sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), a radovi se trenutno izvode duž cijele dionice duge 42,6 kilometara. Radovi su izvedeni u 50-postotnom obimu i vjerujemo da će biti okončani najkasnije do početka 2025. godine”, kazao je Butković.
“Danas ulažemo 3,5 milijardi eura u prometnu infrastrukturu, a od tog iznosa otprilike milijarda eura odlazi u obnovu željezničke infrastrukture”, naglasio je Butković te dodao da je Hrvatska u proteklim godinama gotovo u cijelosti izgradila autoceste. “Ulaže se i dalje u obnovu i gradnju cesta, ali sljedeće desetljeće bit će obilježeno najvećim dijelom ulaganjem u željeznicu”, kazao je.
Jedna dionica premašila sve rokove
Butković se dotaknuo i gradnje drugog željezničkog kolosijeka na dionici Križevci-Dugo Selo, koja je izgrađena u nešto više od 70-postotnom obujmu, ali je u međuvremenu konzorcij koji je gradi zapao u poteškoće. “Sada smo u situaciji da na pažljiv i taktičan način projekt privedemo kraju. Odredili smo da ta dionica bude najkasnije otvorena kad i dionica Križevci-Koprivnica-mađarska granica”, rekao je Butković.
Naglasio je da je cilj ne raskinuti ugovor s tvrtkama angažiranim na projektu Križevci-Dugo Selo jer bi u tom slučaju one najvjerojatnije propale. “Kašnjenja na realizaciji gradnje pruge Križevci-mađarska granica ne dolaze u obzir, ali dionica do Dugog Sela premašila je doista sve rokove”, naveo je Butković.
Izvijestio je da će s 1. siječnjem iduće godine započeti realizacija kredita s Europskom investicijskom bankom u iznosu od 900 milijuna eura. “On će biti korišten za obnovu željezničke infrastrukture na svim onim lokacijama i dionicama koje se ne mogu financirati novcem iz europskih fondova. Rekonstrukcija tih pruga snažno počinje u 2024. godini”, najavio je.
Koncentrirani na javne natječaje
Govoreći o projektu gradnje dvotračne pruge od mađarske granice do Luke Rijeka, ministar je kazao da je to cilj od golemog gospodarskog interesa Hrvatske. Na upit novinara kako teče povlačenje novca iz fondova Europske unije, odgovorio je da će Hrvatska do kraja ove godine potrošiti sva predviđena sredstva.
“Budući da uskoro počinje nova financijska perspektiva, odnosno nova omotnica, koncentrirani smo na to da se raspisuju javni natječaji i pozivi za trošenje tih sredstava”, zaključio je Butković.