Nekad je nužno odabrati stranu

Fuchs je zadovoljan rezultatima mature: 'Palo je manje učenika nego prošle godine, rezultat je u prosjeku vrlo dobar'

Najavio je i kako su blizu odluke o esejima

FOTO: Screenshot N1

Uoči današnjeg užeg kabineta Vlade medijima se obratio ministar Radovan Fuchs, koji je posvetio nekoliko riječi državnoj maturi. Kaže da je ona provedena dobro i bez nekih posebnih problema. “Ukupno je maturi pristupilo 29.532 učenika, od kojih je 25.861 iz sustava srednjoškolskog obrazovanja Republike Hrvatske”, rekao je Fuchs pa dodao da se ostatak odnosi na one koji su ponavljali maturu ili su iz inozemstva, ponajviše iz BiH.

“Najviše se polagao Hrvatski i engleski na višoj razini, a matematika na nižoj”, rekao je. Najviše su se birali fizika, biologija, politika i gospodarstvo, kemija, psihologija i likovni. “Rezultat je u prosjeku vrlo dobar, a 360 učenika nije položilo, što je 3,2 posto manje nego prethodnih godina”, rekao je Fuchs.

Dodao je kako je lošiji i postotak učenika koji su riješili sve predmete. Kazao je kako je tu zapravo cijeli niz analitičkih podataka te kako se njima može obratiti za detaljne podatke.

Što s onima koji su predali prazne eseje?

“Željeli smo samim izmjenama Zakona, kao i uvođenjem nekih novih pozicija, Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja da potpuno neovisno provodi državnu maturu ali i vanjsko vrednovanje”, rekao je. Istaknuo je kako je nedavno razgovarao s ravnateljem Filipovićem te kako su blizu definiranju nacionalnih ispita, i kako se još treba dogovoriti u kojim bi to razredima bilo.

Na pitanja novinara kaže da koronavirus nije jako utjecao na maturante, a misli da je tome tako jer se njih više štitilo i jer su išli na nastavu i onda kada neki drugi razredi nisu. Komentirao je i one koji su predali prazne eseje, a kojih je, kako su mediji jučer objavili, 14 posto.

“Esej je važan, mislim da smo blizu prijedloga u smjer toga da se esej ocjenjuje, jer i ranije nisam vidio neki smisao u tome da tražite od nekoga da piše esej, a on mu se ne vrednuje. Tako smo dobili učenike koji su predavali prazan list papira, a to nema smisla”, rekao je.