Gospodarstvo Hrvatske lošije je i od srpskog i od bosanskog, tvrdi se u istraživanju koje su proveli Austrijanci

Gospodarski indeks Hrvatske najmanji je među zemljama regije

18.03.2015., Jastrebarsko – U poduzetnickoj zoni Jalsevec otvoren je logisticki centar tvrtke Kaufland. Predsjednik Vlade Zoran Milanovic i ministar Branko Grcic. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL
FOTO: PIXSELL/Pixsell

Austrijsko kreditno osiguranje Prisma i GfK Austria predstavili su danas u Zagrebu rezultate istraživanja “Gospodarski barometar Jugoistočne Europe” koje je u usporedbama gospodarske klime Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Srbije pokazalo da je gospodarski indeks Hrvatske 64 boda od mogućih 100, odnosno najmanji među tim zemljama.

U tom je istraživanju ispitano po 150 malih i srednjih poduzetnika u tim zemljama. Slovenija je skupila 69 bodova, a Srbija i Bosna i Hercegovina po 79 bodova. Ovaj je gospodarski indeks važan jer pokazuje kakva klima vlada u Hrvatskoj i što investitori mogu očekivati.

Dno je već dostignuto, smatraju poduzetnici

Gudrun Meierschitz, stručnjakinja za rizike u Prismi, kaže da su Hrvati nezadovoljni gospodarskom situacijom, ali 48 posto tvrtki očekuje u idućih godinu dana poboljšanje jer smatraju da je dno već dostignuto te da se dugotrajna recesija i pritisak vrlo restriktivnih uvjeta kreditiranja, neučinkovite birokracije i korupcije moraju početi okretati na pozitivu, piše 24 sata.

Među tvrtkama u te četiri zemlje, one iz Srbije najoptimističnije su o budućnosti, unatoč objektivno lošim podacima za tu zemlju: 41 posto srpskih tvrtki trenutnu situaciju ocjenjuje vrlo dobrom, dok to u Sloveniji i Hrvatskoj smatra tek svaka peta firma, a u BiH 31 posto. Istraživanje ipak pokazuje i neke pozitivna očekivanja. Hrvatske tvrtke očekuju povećanje investicija i opsega uvoza i izvoza, a 18 posto ih najavljuje i da će same povećati investicije.

Najviše poslujemo s Italijom

Tvrtke u Bosni i Hercegovini i Srbiji se također više žale na nekulturu plaćanja, Hrvatska je treća, a u Sloveniji se na to najmanje žale. Glavni kupci za Slovence su u Njemačkoj, Austriji i Hrvatskoj, za Srbiju u BiH, Crnoj Gori i Sloveniji, a za BiH u Srbiji, Hrvatskoj i Crnoj Gori. Za samo 8 posto ispitanih u Hrvatskoj Austrija je važan trgovinski partner, a najviše ih (15 posto) isporučuje u Italiju, 14 posto u Sloveniju i 11 posto u Njemačku.

Istraživanje je provedeno u prosincu lani, a u međuvremenu se situacija u Hrvatskoj malo popravila, no poduzetnici se i dalje žale na loše uvjete poslovanja.