HDZ-ova šefica Agencije za obrazovanje oplahnula je ministricu koja želi preusmjeriti 27 milijuna kuna za građanski odgoj

Smatra da je nužno tražiti dodatna sredstva za ostale međupredmetne teme, a 27 milijuna dati isključivo za građanski odgoj

Telegram već dva tjedna vrlo detaljno izvještava o problemima s natječajem od 27 milijuna kuna iz europskih fondova, koji bi trebao ići za provedbu projekata građanskog odgoja i obrazovanja. Natječaj se ove godine ne nalazi niti u kalendaru objave jer ministrica Blaženka Divjak za to nije dala suglasnost; iz Ministarstva milijunska sredstva za građanski odgoj žele raspodijeliti na još šest drugih područja. S time se, kako je danas otkrila, ne slaže ministričina kolegica iz sustava, HDZ-ova ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Dubravka Brezak Stamać.

U razgovoru na N1 televiziji, podržala je inizistiranja GOOD inicijative na, kako je rekla, dobrom, a ne suženom sadržaju građanskog odgoja. Teme medijacije, zdravlja, volontiranja, pravne države, humanitarnih zakona smatra važnima za odgoj djece i mladih kako ne bi bili pasivni građani. Na izravno pitanje novinara Ivana Skorina o tome znači li sve to da ne podržava odluku ministrice Divjak, Brezak Stamać kazala je kako bi predviđena sredstva ostavila isključivo građanskom odgoju.

Sva predviđena sredstva isključivo građanskom odgoju

“Ako je 27 milijuna kuna prvotno bilo namijenjeno građanskom odgoju, ja bih ih ostavila isključivo građanskom odgoju, a tražila bih dodatna sredstva za ostale međupredmetne teme”, istaknula je ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje uz opasku kako naše nevladine i neprofitne organizacije, poput GOOD inicijative ili GONG-a, ne treba uzimati kao zlonamjerne kritičare. U jačanju civilnog društva, smatra, valja ih uzimati vrlo ozbiljno.

Podsjetimo, GOOD inicijativa ranije je upozorila kako utapanje građanskog odgoja i obrazovanja s još šest međupredmetnih tema u financijsku konstrukciju od 27 milijuna kuna smatra štetnim, bez izgleda da će rezultirati povećanjem građanske kompetencije učenika i to zbog preopterećenosti nastavnika i nedovoljne podrške koju pružaju institucije. Namjeru Ministarstva tumače “eklatantnom nesposobnošću, zabrinjavajućom nedosljednošću i bezobraznim ignoriranjem znanosti, struke i potreba relevantnih aktera”.