Hermès, Chanel, Louis Vuitton i Dior zatvaraju dućane u Rusiji

Najveća luksuzna grupacija, LVMH, u Rusiji ima oko 3500 zaposlenih i 120 trgovina

Tourists on a walk in the center of Moscow. High quality photo,Image: 650400489, License: Royalty-free, Restrictions: Contributor country restriction: Worldwide, Worldwide.
Contributor usage restriction: Advertising and promotion, Consumer goods.
Contributor media restriction: {08AB012E-1140-4C9D-B5FD-C5A7F6A8A782}, {08AB012E-1140-4C9D-B5FD-C5A7F6A8A782}., Model Release: no, Credit line: Profimedia
FOTO: Profimedia

Prvo je objavljeno kako svoje poslovanje u Rusiji privremeno obustavljaju kompanije Hermès, Chanel i Richemont, a onda je u petak kasno navečer stigla vijest da im se pridružuje i najveća luksuzna grupacija, LVMH.

Nakon što se ovih dana više zapadnih mega brendova odlučilo povući iz Rusije, krenuo je pritisak i na luksuzne kompanije. Korisnici društvenih mreža i sudionici Tjedna mode u Parizu pritiskali su luksuzne grupacije na reakciju, masovno šireći tezu kako je nepristojno držati butike u Moskvi otvorenima, u trenutku kada na Kijev padaju bombe. Pojavljivale su se i vijesti kako su Rusi masovno požurili u tamošnje luksuzne trgovine, da bi pokupovali skupe satove i torbice i tako se zaštitili od divlje inflacije.

Kada je najveći LVMH-ov brend, Louis Vuitton, na Instagramu objavio da je “duboko dirnut tragičnom situacijom koja se odvija u Ukrajini” i obećao da će donirati milijun eura izbjeglicama, izazvao je bujicu negativnih komentara. Poput: “Ako to ozbiljno mislite, zatvorite svoje trgovine u Rusiji”, “Prestanite prodavati u Rusiji!” i slično.

Chanel razljutio Instagram

Kompanija LVMH, koja u svom portfelju drži više od 70 brendova od Moët & Chandon šampanjca do Christian Diora, u Rusiji ima oko 3500 zaposlenih i 120 trgovina. Francuski brend Hermès krenuo je prvi, rekavši da će od petka navečer “privremeno zatvoriti trgovine u Rusiji i pauzirati sve komercijalne aktivnosti”. Proizvođač Birkin torbi nije naveo razlog za tu odluku. U Rusiji, usput, Hermès ima tri trgovine i šezdesetak zaposlenih.

Nekoliko sati kasnije, Chanel je najavio sličan potez, navodeći svoju “sve veću zabrinutost zbog trenutačne situacije, rastuću neizvjesnost i složenost poslovanja”. “Više nećemo isporučivati ​​u Rusiju, zatvorit ćemo naše butike i već smo obustavili našu e-trgovinu”, stoji u priopćenju tvrtke.

Chanel je u četvrtak razljutio korisnike društvenih mreža kada je invaziju na Ukrajinu nazvao “sukobom” i rekao da će donirati 2 milijuna eura organizacijama za pomoć izbjeglicama koje djeluju na ukrajinskim granicama. Njihovi followeri su zahtijevali da brend, koji zapošljava 300 ljudi i ima pet butika u Rusiji, prestane prodavati na tamošnjem tržištu.

Nisu vodeće tržište

Švicarski Richemont, koji drži brendove Cartier i Van Cleef & Arpels, rekao je da je obustavio komercijalne aktivnosti u Rusiji 3. ožujka, “s obzirom na trenutni globalni kontekst”. “Nastavit ćemo pratiti razvoj događaja i sukladno tome prilagođavati naše mjere”, dodali su. Iako tvrtke ne otkrivaju konkretne brojke, Financial Times piše da Rusija nije vodeće tržište luksuza.

UBS računa da LVMH, Hermès, Kering i Burberry zarađuju manje od 1 posto prihoda na tamošnjem tržištu, čak i kada se uzmu u obzir ruski kupci koji kupuju u inozemstvu. U Richemontu, koji ima veću prisutnost u nakitu, ruski kupci čine oko 2 posto prodaje. Biznis luksuza na ruskom tržištu marginalan je u usporedbi s Amerikom i Kinom, dva najveća tržišta u sektoru na kojima je potražnja bujala bez obzira na korona krizu.