HNS želi izgradnju autoceste na Krku i novoga Krčkog mosta

Na glavnoj krčkoj prometnici je prosječan dnevni promet više od 20.000 vozila

03.08.2013., Krk - Kolone vozila s turistima na naplatnim kucicama na krckom mostu na putu za otok Krk i dalje na Cres i Losinj.
Photo: Goran Kovacic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL/PIXSELL

Predstavnici HNS-a Primorsko-goranske županije (PGŽ) iz Rijeke i Malinske na konferenciji za novinare u Rijeci u srijedu su istaknuli nužnost gradnje brze ceste ili autoceste od Krčkoga mosta do trajektnog pristaništa Valbiska te novoga krčkog mosta s četiri prometne trake zbog rasterećenja cestovnog prometa na otoku Krku tijekom ljeta.

Prosječan dnevni promet više od 20.000 vozila

Načelnik općine Malinska-Dubašnica Robert Anton Kraljić rekao je da je glavna otočna prometnica sagrađena za potrebe Krka te prometa prema Cresu i Lošinju. Ali, dodao je, u međuvremenu je autocesta s kopnene strane stigla do mosta, uvela se trajektna linija Valbiska-Lopar prema Rabu, te je pojačan promet ne samo za krčke turističke destinacije, nego i za otoke Cres i Lošinj.

Na toj prometnici je prosječan dnevni promet više od 20.000 vozila, a u danima vršnog opterećenja je i mnogo više vozila, a prosječno je to oko 30 posto više nego na istarskom ipsilonu, izvijestio je Kraljić. Ustvrdio je da bi se problemi riješili gradnjom brze ceste ili autoceste do Valbiske.

Godišnji prihod Krčkog mosta 50 milijuna kuna

Predsjednik riječkoga HNS-a Juraj Bukša zauzeo se pak za gradnju novoga mosta za Krk s najmanje četirima prometnim trakama. Istaknuo je da most ostvari godišnji prihod od 50 milijuna kuna, a troškovi održavanja su pet milijuna kuna pa preostalih 40 milijuna otvara mogućnost investicija ne samo u gradnju novoga mosta nego i autoceste do Valbiske. Istaknuo je kako nema prepreka za početak projektiranja jer prostorno planska dokumentacija postoji.

Potpredsjednik Županijske organizacije HNS-a za PGŽ Đanino Sučić predložio je hitnu rekonstrukciju ceste od grada Cresa do trajektnog pristaništa Porozina sa sadašnjih četiri metra na normalnu širinu od 6,5 do sedam metara. Tako bi se dio prometa s Cresa i Lošinja preusmjerio na tu cestu te u nastavku prema Liburniji i Istri pa bi se rasteretio krčki prometni pravac, rekao je Sučić.