Hoće li ovoga puta online nastava biti bolja od onog fijaska na proljeće?

Telegramovi sugovornici očekuju da će razlike u odnosu na proljetnu online nastavu svakako biti -  i to na bolje

FOTO: Vjekoslav Skledar

Tijekom proljetnih mjeseci i nacionalnog lockdowna brojni učitelji, profesori, učenici, ali i roditelji, žalili su se na kaotičnu provedbu nastave na daljinu na koju su sve škole, silom pandemijskih (ne)prilika, morale prijeći. Od ponedjeljka, većina će srednjih škola u Hrvatskoj opet tim putem, no hoće li se online nastava sada ipak razlikovati od onog proljetnog fijaska?

Ravnatelji s kojima je Telegram danas razgovarao kažu kako će razlike u odnosu na proljeće svakako biti – i to na bolje. Ravnateljica Upravne škole u Zagrebu Suzana Hitrec Telegramu je još jučer kazala da su, imajući na umu sve goru epidemiološku situaciju, u školi promijenili plan provjere znanja i većinu ih prebacili u prva dva tjedna prosinca. Do kraja polugodišta 23. prosinca, naputak će u njihovoj školi biti da se provodi što manje provjera znanja u online nastavi.

Cilj je ne povećati broj obaveza

“Sami učenici pričali su nam o načinima varanja u online provedbi testova”, govori Hitrec. Osim provjera koje će u online nastavi svesti na minimum, nastavu će uz pomoć tehnologije provoditi u realnom vremenu videokonferencijama, prema rasporedu, a održavat će se i veliki i mali odmori koji su, rezonira ravnateljica, u online okruženju još važniji.

Na taj će način, pojašnjava, smanjiti opseg zadaća koje su mnoge morile tijekom proljetnog lockdowna. “Tjedan dana uoči online nastave, prvenstveno pripremamo učenike kako bi shvatili da online nastava sada neće biti kao na proljeće”, ističe Hitrec i naglašava kako im je cilj da se ne poveća broj obaveza učenika u odnosu na one koje inače imaju na nastavi u školi.

Uhodali su se tijekom B modela

Od 14. prosinca na online model u potpunosti će prijeći i u Gimnaziji Pula. Od početka školske godine radili su po mješovitom, B modelu, izmjenjujući grupe učenika u nastavi na daljinu i u školi. S obzirom na, zapravo, konstantnu provedbu dijela nastave u online obliku, ravnatelj Filip Zoričić kaže kako su se dosad već sasvim dobro usustavili i uhodali. B modelu učenici su, u provedenoj anketi, dali ocjenu 3,8.

I kada kompletno pređu na C model, nastavu će provoditi u realnom vremenu, a provjere znanja odvijat će se u dogovoru s nastavnicima. “Online provjere funkcioniraju dobro, ali nije to to, često je nespretno i ponekad se, u nezgodnim situacijama, gubi povjerenje između učenika i profesora”, govori ravnatelj.

Na C model od ponedjeljka prelaze i u zadarskoj Strukovnoj školi Vice Vlatkovića. Ravnatelj Tihomir Tomčić za Telegram kaže kako će potpuni prelazak na online nastavu, za razliku od proljetnog, svakako biti djelotvorniji. Nastava će se, ističe, održavati u okviru rasporeda i, koliko će im omogućiti tehnologija, imat će izravne video konferencije. U njegovoj je školi, pritom, važan dio nastave njen praktični dio. Učenici koji praktičnu nastavu odrađuju kod obrtnika, moći će to činiti i dalje, na temelju dogovora obrtnika i roditelja. Otvorene će biti i školske radionice u kojima će se praktična nastava održavati u manjim grupama, ako s time budu suglasni roditelji.

Ne okupirati učenike od jutra do mraka

Gordana Kuterovac Jagodić, šefica Odsjeka za psihologiju zagrebačkog Filozofskog fakulteta, Telegramu kaže kako bi bilo jako dobro organizirati nastavu u realnom vremenu, prema školskom rasporedu, uživo.

“Tako učenici nisu od jutra do mraka okupirani školom, kao što je bio slučaj u prethodnom iskustvu”, upozorava. Pritom je, dodaje, iznimno važno jasno razdvojiti vrijeme za školu od slobodnog, obiteljskog vremena. Da online nastava može adekvatno funkcionirati baš na taj način, govori nam tata učenika zagrebačkog MIOC-a, škole koja je već dvaput prelazila na C model. “Sin mi je zadovoljan kako se odvija nastava, čak malo zna negodovati što se nastavnici trude da im ne bude jednostavno”, govori.

Sve testove normalno odrađuju u online modelu, a neki se profesori dodatno potrude i za svakog učenika pripreme poseban test. Kao roditelju, puno mu je draži ovaj oblik online škole od onog u proljeće. “Ipak ima obavezu probuditi se u isto vrijeme kao da ide u školu, nastava počinje u određeno vrijeme i ne razvlači se sa školskim danom od jutra do mraka”, primjećuje tata učenika 3. razreda MIOC-a.

Iz Ministarstva ne očekuju veće probleme

Pitali smo i Ministarstvo obrazovanja što savjetuju srednjim školama za online nastavu od ponedjeljka. Kažu da će, zbog različitih tehničkih mogućnosti škola, nastavnika i učenika, svaki nastavnik sam znati najbolje odlučiti o provedbi na svojem predmetu. Potrudili su se, dodaju, olakšati nastavu na daljinu pa su na svojim web stranicama objavili niz videolekcija. CARNet će, poručuju, pružati tehničku podršku i svi će im se nastavnici moći obratiti s pitanjima o tehničkoj provedbi online nastave.

Iz Ministarstva ističu i kako ne očekuju veće probleme tijekom online nastave srednjih škola, budući da se radi o osam radnih dana online nastave prije početka zimskih praznika. Pogotovo, dodaju, ako se uzme u obzir da je u prvom polugodištu prošle godine, kada nije bilo pandemije, odrađeno manje radnih dana nego ove godine, uz pandemiju. Velik broj nastavnih dana prošle je godine, naime, otišao na štrajk prosvjetara.