HRT se nadmašio; sad svaki prilog koji stavljaju na fejs prvo moraju odobriti ravnatelj programa i pravna služba

Bizarnu i kompliciranu odluku donio je prošlog tjedna šef HRT-a Kazimir Bačić

06.11.2017., Zagreb, Prisavlje - Potpisivanje deklaracije o koregulciji izmedju HRT-a i Hrvatskog drustva nezavisnih producenata. Daklaraciju su potpisali ravnatelj HRT-a  Kazimir Bacic i predsjednik HDNP-a Dario Vince.
Photo: Igor Kralj/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Glavni ravnatelj HRT-a Kazimir Bačić donio je proteklog tjedna odluku kojom se uređuje način postavljanja audiovizualnog sadržaja na društvenim mrežama HRT-a. U bizarnom i kompliciranom radnom procesu koji definira postavljanje sadržaja, može se vjerojatno vidjeti razlog zašto ta javna i obilato financirana ustanova gubi bitku s drugim medijskim kućama na svim platformama.

U dokumentu se opisuje protokol po kojem se neki video sadržaj može objaviti na društvenim mrežama Hrvatske radio televizije. Procedura izgleda ovako: odluku da se postavi neki video na društvenim mrežama donosi ravnatelj poslovne jedinice Program, dakle najviše pozicionirani urednik na HRT-u (u ovom mandatu riječ je o Renatu Kuniću) na prijedlog urednika programa.

Morao bi potpisati stotinjak oduka, samo za fejs

Pretpostavimo li da HRT dnevno objavljuje stotinjak priloga na svojim stranicama, to znači da najvažniji programski čovjek te kuće mora odobriti i potpisati stotinjak odluka samo vezanih za Facebook. Prije nego što urednik programa svoj prijedlog u pismenoj formi dostavi u ured na vrhu uredničke hijerarhije, mora dostaviti podatke o sadržaju koji želi plasirati radnoj jedinci Pravni i kadrovski poslovi koja će donijeti svoje mišljenje.

Odluka o društvenim mrežama Tele/screenshot

Ta radna jedinica provjerava status autorskih i srodnih prava. Nakon toga urednik koji želi da se neki sadržaj objavi na društvenim mrežama mora dva dokumenta (odobrenje ravnatelja programa te mišljenje pravne i kadrovske službe) dostaviti uredniku portala koji je zadužen za postavljanje audiovizualnog sadržaja na društvene mreže HRT-a. Tek kada se prikupi sva ta potrebna dokumentacija, neki audiovizualni sadržaj može biti objavljen. No, sve to ne nadziru urednici, nego radna jedinica Komercijalni poslovi.

Urednici i novinari HRT-a zbunjeni

Do ove odluke ravnateljstva HRT-a došlo je, piše u dokumentu, kada se zaključilo da ni jedan akt HRT-a ne regulira područje društvenih mreža, a projekt pompoznog naslova ‘Strategija komunikacija i konsolidacija prisutnosti HRT-a na društvenim mrežama’ iz 2016. nikada nije realiziran. Mnogi urednici i novinari HRT-a koje smo kontaktirali zbunjeni su ovim dokumentom koji, objašnjavaju, prilično komplicira i usporava objavu sadržaja na društvenim mrežama.

Zbunjujuće je i što HRT svoj interni protokol i radne procese koji reguliraju kako HRT plasira svoje sadržaje na društvenim mrežama definira krajem 2017., čak 13 godina nakon što je Mark Zuckerberg na Harvardu osmislio Facebook koji je ove godine dostigao brojku od 2 milijarde korisnika. HRT-ovi urednici i novinari morat će za jedan video prilog objavljen na društvenim mrežama ishoditi dva mišljenja i jedno dopuštenje s najviše razine u godini kada Twitter objavljuje 500 milijuna tvitova dnevno, a YouTube 500 sati video sadržaja svake minute.