Hrvatske željeznice, nedavno proglašene najgorima u Europi, satima su pustile ljude u vlaku bez grijanja i struje

HŽ nije uspio organizirati dovoljno buseva da preveze ljude nakon kvara vlaka

FOTO: Vjekoslav Skledar

Punih pet sati trajala je nevolja putnika u vlaku na relaciji od Zagreba prema Križevcima, a procjene su da je tijekom petka i subote više od tisuću ljudi bilo spriječeno na vrijeme stići kućama, i to zbog kvara koji se dogodio na kontaktnoj mreži u blizini Križevaca, piše u nedjelju Jutarnji list.

Točnije, neki putnici na prijevoz svojim destinacijama čekali su i do ranih jutarnjih sati jučer jer tvrtke HŽ Putnički prijevoz i HŽ Infrastruktura nisu uspjele osigurati dovoljan broj autobusa kojima bi ih prevezli kućama, navodi dnevnik.

Kćer jedne od putnica screenshot Twitter

 

Kćer jedne od putnica screenshot Twitter

Govorili su da će bus doći svakog časa

“Čekali smo u vlaku nešto malo manje od pet sati, a cijelo to vrijeme nitko nam nije dao informaciju što se dogodilo i hoće li nam stići zamjenski prijevoz. Na kraju nam autobus nije stigao, nego su nas do Koprivnice odvukli uz pomoć dizelske lokomotive. Nadala sam se lijepom vikendu s familijom, a kući sam stigla u 21.50 sati iako sam na put iz Zagreba krenula u 16.30”, ispričala je Jutarnjem putnica koja je željela ostati anonimna.

Prema informacijama iz HŽ Putničkog prijevoza, kvar na kontaktnoj mreži dogodio se u petak u 16.35 sati pošto je kamion oštetio vodove kontaktne mreže, a prijevoz vlakova dizelskim lokomotivama počeo se odvijati tek nakon 20.10 sati, kad je završen policijski očevid.

U međuvremenu, međutim, HŽ Putnički prijevoz i Infrastruktura putnike iz ukupno deset vlakova na krajnje su destinacije pokušavali odvesti uz pomoć samo četiri autobusa, jer prijevoznici koji bi u ovakvim situacijama trebali odraditi zamjenski prijevoz – nisu imali vozila, donosi Jutarnji list. Telegram je HŽ-u poslao upit, odgovore ćemo objaviti kada stignu.


Odgovor HŽ Putničkog prometa

Naknadno smo, nakon objave teksta, prilimi očitovanje HŽ Putničkog prometa koje prenosimo u cijelosti:

Ispričavamo se putnicima zbog kašnjenja vlakova.

U petak 4. listopada u 16.35 sati kod Križevaca došlo je do kvara kontaktne mreže koji je uzrokovala nepažnja vozača kamiona koji je oštetio vodove kontaktne mreže. O izvanrednom događaju obaviještena je nadležna policijska postaja koja je obavila očevid. Nakon završetka policijskog očevida u 20.10 sati, dio vlakova počele su prevlačiti dizelske lokomotive, a dežurna ekipa HŽ Infrastrukture počela je s otklanjanjem kvara.

Kako bi putnici bili prevezeni do svojih odredišta, HŽ Infrastruktura i HŽ Putnički prijevoz angažirali su autobuse koji su prevozili putnike umjesto vlakova. Nažalost, nije bilo moguće angažiranje većeg broja autobusa jer su autobusni prijevoznici imali unaprijed druge ugovorene prijevoze. Putnici pojedinih vlakova nisu bili prevezeni autobusima, zbog čega su putovanje nastavili nakon otklanjanja kvara na kontaktnoj mreži u 2.50 sati. S obzirom da na dijelu pruge nije bilo električne energije zbog kvara kontaktne mreže, pojedini vlakovi nisu imali grijanja.

Iako su uloženi maksimalni napori, zbog navedenoga oštećenja kontaktne mreže je došlo do velikih kašnjenja u željezničkom prometu stoga se još jedanput ispričavamo putnicima. Također, unatoč tome što je vlakopratno osoblje pružalo putnicima informacije o uzroku događaja, zbog trajanja očevida i otklanjanja kvara nije bilo moguće predvidjeti vrijeme nastavka putovanja.

Putnicima će HŽ Putnički prijevoz vratiti novac za karte, a kako bi ga ostvarili tu mogućnost mogu poslati e-mail na reklamacije@hzpp.hr kako bi dobili potrebne informacije oko povrata.