I u ZET-u štede pa će tramvaji ove zime biti prohladni, a vozači su dobili naredbu da voze 'defenzivno'
Razmatraju i poskupljenje karata
Zima kuca na vrata, a zbog vrtoglavog rasta cijena energenata svi razmišljaju o tome kako što više uštedjeti.
Cijene predstavljaju najveći trošak i za poslovanje ZET-a, a iz te zagrebačke gradske tvrtke za Dnevnik.hr su rekli da i oni gledaju kako uštedjeti na potrošnji.
Prate i analiziraju situaciju
“Svakako se razmatraju i mogućnosti uštede energije prilagodbom temperature u vozilima u nadolazećim zimskim mjesecima, u dijelu voznog parka gdje tehničke karakteristike vozila, odnosno sustava za grijanje to dozvoljavaju”, objasnili su u ZET-u.
No, još uvijek odbijaju konkretno odgovoriti na pitanje hoće li se ići i u povećanje cijena karata, pa ponavljaju da prate i analiziraju situaciju iz dana u dan. “A ovisno o povratnim pokazateljima, razmotrit će se eventualne korekcije u tarifnom sustavu, a o čemu ćemo pravovremeno izvijestiti javnost”, rekli su.
Rade i na uštedi električne energije i goriva, pa su tako svojim vozačima dali naputak da primjenjuju defenzivnu vožnju, čime se štedi gorivo. “Tramvajska vozila također imaju mogućnost rekuperacije električne energije, odnosno kod kočenja električnu energiju vraćaju u energetsku mrežu, u energetski sektor u kojem se nalaze. Tu energiju koristiti drugi tramvaj koji ubrzava, dok se jedan dio te energije koristi u tramvaju za ostale sustave”, objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.
Beč spušta temperaturu za dva stupnja
Dnevnik.hr je zagrebačku situaciju usporedio s Bečom, pa su objasnili da austrijski grad ove jeseni snižava temperature u tramvajima, vlakovima podzemne željeznice i poslovnicama za dva Celzijeva stupnja te će smanjiti rasvjetu na stanicama. Zamijenit će, osim toga, energetski neučinkovite svjetiljke LED tehnologijom.
U zgradama se postavljaju prekidači s vremenskom sklopkom i senzori pokreta te se optimizira rad ventilacijskih sustava. Procjena je da će ovim mjerama uštedjeti oko 11 GWh struje godišnje, a na grijanju bi trebali uštedjeti oko šest GWh.
Stiže i mobilna aplikacija
Inače, glasnogovornik ZET-a je potvrdio i da će uskoro u uporabu biti puštena i mobilna aplikacija za prodaju karata te je pojasnio kako bi trebala funkcionirati.
“Nakon registracije, odnosno izrade korisničkog računa, korisnici će u aplikaciji putem odgovarajuće platforme moći nadoplaćivati sredstva koja će koristiti za kupnju karata. Predviđeno je da se putem aplikacije može obaviti kupnja pojedinačnih karata, kao i registracija aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo. Također će se moći kupiti i mjesečni, odnosno godišnji kupon, no za to će prethodno biti potrebno na prodajnim mjestima ZET-a otvoriti korisnički račun uoči prve transakcije”, objasnio je Zeba ne precizirajući datum početka korištenja aplikacije.