I u ZET-u štede pa će tramvaji ove zime biti prohladni, a vozači su dobili naredbu da voze 'defenzivno'

Razmatraju i poskupljenje karata

13.03.2022., Zagreb - Ako na posao putujete javnim prometom dobar je trenutak da budilicu postavite na ranije ili da razmislite od nekom drugom prijevozu jer ZET od sutra, 14. ozujka, smanjuje broj polazaka na dnevnim tramvajskim i autobusnim linijama. Iz ZET-a su ovaj potez obrazlozili uobicajenim birokratskim jezikom: “Izmjena dolazi zbog globalnih okolnosti koje utjecu na opskrbne i logisticke lance pa tako i na organizacijski aspekt prometa. Cilj prilagodbe rasporeda je nastaviti gradjanima pruzati pouzdanu uslugu uz zadrzavanje visokog standarda javnog gradskog prijevoza“,  sto moze znaciti puno toga, ali najverojatnije je nakon sto se stvore guzve uvod u skoro poskupljenje usluga.
Photo: Patrik Macek/PIXSELL Photo: Patrik Macek/PIXSELL
FOTO: Patrik Macek/PIXSELL

Zima kuca na vrata, a zbog vrtoglavog rasta cijena energenata svi razmišljaju o tome kako što više uštedjeti.

Cijene predstavljaju najveći trošak i za poslovanje ZET-a, a iz te zagrebačke gradske tvrtke za Dnevnik.hr su rekli da i oni gledaju kako uštedjeti na potrošnji.

Prate i analiziraju situaciju

“Svakako se razmatraju i mogućnosti uštede energije prilagodbom temperature u vozilima u nadolazećim zimskim mjesecima, u dijelu voznog parka gdje tehničke karakteristike vozila, odnosno sustava za grijanje to dozvoljavaju”, objasnili su u ZET-u.

No, još uvijek odbijaju konkretno odgovoriti na pitanje hoće li se ići i u povećanje cijena karata, pa ponavljaju da prate i analiziraju situaciju iz dana u dan. “A ovisno o povratnim pokazateljima, razmotrit će se eventualne korekcije u tarifnom sustavu, a o čemu ćemo pravovremeno izvijestiti javnost”, rekli su.

Rade i na uštedi električne energije i goriva, pa su tako svojim vozačima dali naputak da primjenjuju defenzivnu vožnju, čime se štedi gorivo. “Tramvajska vozila također imaju mogućnost rekuperacije električne energije, odnosno kod kočenja električnu energiju vraćaju u energetsku mrežu, u energetski sektor u kojem se nalaze. Tu energiju koristiti drugi tramvaj koji ubrzava, dok se jedan dio te energije koristi u tramvaju za ostale sustave”, objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.

Beč spušta temperaturu za dva stupnja

Dnevnik.hr je zagrebačku situaciju usporedio s Bečom, pa su objasnili da austrijski grad ove jeseni snižava temperature u tramvajima, vlakovima podzemne željeznice i poslovnicama za dva Celzijeva stupnja te će smanjiti rasvjetu na stanicama. Zamijenit će, osim toga, energetski neučinkovite svjetiljke LED tehnologijom.

U zgradama se postavljaju prekidači s vremenskom sklopkom i senzori pokreta te se optimizira rad ventilacijskih sustava. Procjena je da će ovim mjerama uštedjeti oko 11 GWh struje godišnje, a na grijanju bi trebali uštedjeti oko šest GWh.

Stiže i mobilna aplikacija

Inače, glasnogovornik ZET-a je potvrdio i da će uskoro u uporabu biti puštena i mobilna aplikacija za prodaju karata te je pojasnio kako bi trebala funkcionirati.

“Nakon registracije, odnosno izrade korisničkog računa, korisnici će u aplikaciji putem odgovarajuće platforme moći nadoplaćivati sredstva koja će koristiti za kupnju karata. Predviđeno je da se putem aplikacije može obaviti kupnja pojedinačnih karata, kao i registracija aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo. Također će se moći kupiti i mjesečni, odnosno godišnji kupon, no za to će prethodno biti potrebno na prodajnim mjestima ZET-a otvoriti korisnički račun uoči prve transakcije”, objasnio je Zeba ne precizirajući datum početka korištenja aplikacije.