Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

Politika & Kriminal

Politika & Kriminal Ina zaustavlja rad riječke rafinerije do proljeća, morat će uvoziti benzin

Razlog su radovi na izgradnji postrojenja za preradu teških ostataka nafte

22.03.2016., Rijeka - Industrijska bastina grada Rijeke. Rafinerija nafte Rijeka smjestena je na Urinju, a zauzima 3,5 cetvorna kilometra priobalnog podrucja Kostrene i Bakra, 12 kilometara juzno od Rijeke, najkrace i najpogodnije veze srednje Europe i Mediterana. INA u Rijeci ima cestovnu, zeljeznicku, morsku i cjevovodnu infrastrukturu za za dopremu i otpremu roba, sirove nafte i naftnih derivata. Rafinerija nafte povezana je podmorskim naftovodom dugim 7,2 km, promjera 20", s lukom i naftnim terminalom u Omislju na otoku Krku (JANAF). U proizvodnom programu Rafinerije nafte Rijeka su ukapljeni naftni plin, primarni benzin, motorni benzini, petroleji, gorivo za mlazne motore, dizelska goriva, loziva ulja, brodska goriva, teku?i sumpor. Kvaliteta proizvoda regulirana je Ininim, hrvatskim i europskim normama, a moguca je i proizvodnja prema posebnim zahtjevima kupaca, utvrdjena posebnim Ugovorima.r"nPhoto: Nel Pavletic/PIXSELL
FOTO: Nel Pavletic/PIXSELL

Usred energetske krize koja potresa Hrvatsku i Europu, rafinerija nafte u Rijeci od idućeg mjeseca prestaje s preradom sirove nafte. Radi se o jedinom preostalom rafinerijskom postrojenju u Hrvatskoj nakon što je ugašena sisačka rafinerija, a prekid proizvodnje potrajat će barem pet mjeseci, javlja Novi list.

Iz Ine su potvrdili da će rafinerijska prerada biti ponovno pokrenuta tek u travnju iduće godine. Službeni razlog obustave su radovi na izgradnji gotovo četiri milijarde kuna vrijednog postrojenja za preradu teških ostataka nafte, takozvanog koking postrojenja. Iz Ine tvrde da će poduzeti sve da opskrba tržišta bude sigurna, premda ne navode po kojim cijenama. Naime, Ina raspolaže određenim zalihama motornih goriva, prvenstveno benzina, a te će zalihe će u najboljem slučaju potrajati do siječnja ili veljače iduće godine, piše Novi list.

Nakon toga će Ina morati uvoziti benzin, a dizel ionako svake godine uvozi, u količinama između 200 i 400 tisuća tona.

‘Osigurat ćemo neprekidnu opskrbu’

Iz Ine nisu odgovorili na pitanje jesu li već ugovorili uvoz derivata do kraja obustave proizvodnje u riječkoj rafineriji pa bi za hrvatske kupce moglo uslijediti neizvjesno razdoblje u kojemu bi cijene goriva mogle još rasti.

Tvrde kako dok traje izgradnja, kako ističu, najvećeg i najvrjednijeg industrijskog projekta u novijoj povijesti Hrvatske, odnosno modernizacije riječke rafinerije, sama rafinerija ne može kontinuirano raditi dok se izvode radovi na postojećim postrojenjima.

“Ina će učiniti sve kako bi osigurala neprekidnu sigurnost opskrbe domaćeg tržišta u navedenom razdoblju”, poručuju iz nacionalne naftne kompanije, ne navodeći pod kojim uvjetima ni po kojoj cijeni. Inače, izgradnja koking postrojenja u Rijeci tek je na pola puta i bit će završena u najboljem scenariju krajem 2024. godine, sa zakašnjenjem od najmanje cijelog jednog desetljeća, podsjeća Novi list.

Telegram Klub kolaž Telegram Klub kolaž
Telegram Klub logo

Klub ekskluzivnih ponuda, pogodnosti i popusta,
samo za pretplatnike Telegrama.

Saznajte više