Inflacija u Hrvatskoj upravo srušila rekord, cijene hrane i prijevoza divljaju. Vlada još na godišnjem

Najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u prijevozu

18.07.2022.,Sveta Nedelja - U Hrvatskoj kovnici novca pocela je proizvodnja hrvatskih eurokovanica. Dogadjaju su prisustvovali predsjednik Vlade RH Andrej Plenkovic i direktor Hrvatske narodne banke Boris Vujcic Photo: Zeljko Hladika/PIXSELL
FOTO: Zeljko Hladika/PIXSELL

Potrošačke cijene u Hrvatskoj porasle su u srpnju 12,3 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, što je najviša stopa inflacije od kada Državni zavod za statistiku (DZS) vodi te podatke, a ponajviše je posljedica rasta cijena goriva i hrane.

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u srpnju 2022. u odnosu na lipanj 2022. u prosjeku su više za 0,4%. U odnosu na srpanj 2021., tj. na godišnjoj razini, u prosjeku su više za 12,3%, objavio je DZS.

Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupinama Prijevoz i to za 19,2%, zatim redom u skupinama Hrana i bezalkoholna pića, Restorani i hoteli, Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, Rekreacija i kultura, Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, Razna dobra i usluge te u skupini Odjeća i obuća.

Pad cijena odjeće i obuće

Najveći doprinos stopi porasta godišnjeg indeksa ostvaren je u skupinama Hrana i bezalkoholna pića (+4,75 postotnih bodova) i Prijevoz (+2,83 postotna boda). Promatrano prema posebnim skupinama, najveći porast cijena u prosjeku na godišnjoj razini ostvaren je u skupini Energija i to za 20,6% (doprinos porastu od +3,46 postotnih bodova).

Na mjesečnoj razini najviše su u prosjeku porasle cijene u restoranima i hotelima, za 4,9%, zatim u skupinama Hrana i bezalkoholna pića, za 2,2%, Rekreacija i kultura, za 2,0%, Alkoholna pića i duhan, za 1,8%, Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstava, za 1,3% , Razna dobra i usluge, za 1,2% te Prijevoz, za 0,5%.

Porast cijena ublažio je pad cijena u skupini Odjeća i obuća, za 14,4% (sezonsko sniženje odjeće i obuće) te u skupini Komunikacija, za 0,9% (-0,05 postotnih bodova).