Nekad je nužno odabrati stranu

Istraga je pokazala da su piloti Ethiopian Airlinesa u jednom trenu preuzeli kontrolu nad avionom i pokušali ručno zaustaviti pad

Iako su primijenili hitne procedure, zrakoplov se svejedno srušio

An American Airlines plane takes off one day after the crash of Ethiopian Airways Flight 302 at JFK Airport on March 11, 2019 in New York City. Ethiopian Airways Flight 302 crashed on Sunday shortly after takeoff, killing all 157 aboard and raising questions about the safety of the aircraft model, the Boeing 737 Max 8. The Civil Aviation Administration of China ordered that all domestic Boeing 737 MAX 8 jets be out of the air by 6 p.m. local time, due to its principle of "zero tolerance for safety hazards." American Airlines, Southwest Airlines as well as other airlines which have many MAX 8 aircraft in their fleet have no plans to ground those planes at the moment.  Photo by /UPI, Image: 418787490, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, UPI
FOTO: Profimedia, UPI

Piloti Boeinga 737 MAX Ethiopian Airlinesa koji se prošlog mjeseca srušio, prvotno su primijenili hitne procedure kompanije Boeing, no svejedno nisu uspjeli povratiti kontrolu nad zrakoplovom, objavio je Wall Street Journal (WSJ) u srijedu. U rušenju aviona poginulo je 157 osoba te je dovelo do prizemljenja svih Boeinga 737 MAX u svijetu.

Boeing je objavio smjernice za pilote oko gašenja automatskog sustava za sprečavanje gubitka uzgona uslijed smrtonosnog rušenja zrakoplova u Indoneziji prije manje od pet mjeseci. Izvještaj WSJ-a kaže kako su piloti prvotno ugasili automatski sustav nazvan MCAS, a koji je gurao nos aviona dolje nedugo nakon što su uzletjeli iz Adis Abebe. Pilot su tada pokušali manualno stabilizirati zrakoplov, stoji u izvješću, no kasnije su odlučili ponovno uključiti sustav, vjerojatno jer manualnim upravljanjem nisu postigli željeni rezultat.

Čeka se još na preliminarno izvješće

Ponovnim uključenjem sustava upravljanja upalio se i MCAS sustav i zrakoplov je još jednom krenuo prema tlu, navode novine. Preliminarno izviješće etiopskih istražitelja nije još objavljeno.

Glasnogovornik ministarstva prometa Etiopije, Musie Yehyies je rekao kako nisu namjeravali izvješće objaviti u srijedu. Izvješće se očekuje, u skladu sa međunarodnim zakonom, u roku 30 dana od rušenja zrakoplova. Boeing je u ponedjeljak rekao kako planira objaviti predloženi softverski paket dodataka u MCAS sustav u “narednim tjednima”, prethodno su rekli kako će dostaviti zakrpe do prošlog tjedna.