Iz Facebooka sad kažu da je Cambridge Analytica, bez njihova znanja, koristila podatke 87 milijuna ljudi

Ranije procjena je bila da se radi o više od 50 milijuna korisnika

SAN JOSE, CA - APRIL 18: Facebook CEO Mark Zuckerberg delivers the keynote address at Facebook's F8 Developer Conference on April 18, 2017 at McEnery Convention Center in San Jose, California. The conference will explore Facebook's new technology initiatives and products.   Justin Sullivan/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Društvena mreža Facebook je u srijedu povisila na oko 87 milijuna broj korisnika čije je podatke bez njihovog znanja koristila tvrtka Cambridge Analytica što je više od ranije procjene o više od 50 milijuna.

“Ukupno mislimo da su podaci s društvene mreže Facebook oko 87 milijuna korisnika, većinom u Sjedinjenim Državama, mogli biti dijeljeni s Cambridge Analitycom”, napisala je skupina koja je do sada spominjala oko 50 milijuna korisnika.

Pribavili podatke o 87 milijuna ljudi bez njihovog znanja

Posljednja dva tjedna je mreža s više od 2 milijarde korisnika u središtu skandala. Britanska tvrtka Cambridge Analytica je 2014. putem psihološkog upitnika na koji je odgovorilo 270.000 osoba pribavila podatke o 87 milijuna njihovih prijatelja.

To je omogućilo britanskoj tvrtki da stvori dragocjenu bazu podataka prije nego ju je angažirala ekipa kampanje Donalda Trumpa. U to doba su preko aplikacija jedne osobe imalo pristup podacima njezinih prijatelja, što objašnjava veliki broj uključenih ljudi.

Upotreba podatka trećih strana mora se bolje kontrolirati

Ta opcija je ukinuta 2014. a ravnatelj Mark Zuckerberg je priznao da društvena mreža mora bolje kontrolirati upotrebu podatka trećih strana. Nakon tih otkrića o kojima se vode istrage i žalbe s obje strane Atlantika, skupina je na udaru kritika i neprestano najavljuje veću transparentnost.

Zuckerberg će svjedočiti 11. travnja pred američkim Kongresom o tom skandalu i o svom zakašnjelom odgovoru na ruske političke manipulacije. Osobni podaci su u središtu gospodarskog modela Facebooka i drugih tehnoloških skupina poput Twittera i Googlea jer omogućuju bolje usmjeravanje reklamnih sadržaja, trgovačkih ili političkih.