Iz Grada nam kažu kako svaki tren misle početi sanirati Savski most. Nezgodno je što Ministarstvu uopće nisu poslali plan

Iz Grada tvrde kako su pristupili osiguranju oštećenja te da su napravili plan obnove

Društvenim mrežama danas se širi fotografija goleme rupe koja se otvorila na Savskom mostu, na što smo upozorili gradske službe i pokušali doznati što trenutno poduzimaju kako bi riješili problem. Iz Gradskog ureda za mjesnu samoupravu i promet odgovorili su nam kako su radnici Zagrebačkih cesta hitno izašli na teren i izvršili osiguranje oštećenja i da je u tijeku sanacija.

Gradski ured za prostorno uređenje pitali smo postoji li nekakav plan obnove mosta koji je, evidentno, u stanju raspadanja, na što su nam odgovorili kako je izrada projekta sanacije starog Savskog mosta završena i da bi radovi uskoro trebali započeti. “Sanacija uključuje rušenje i izradu nove kolničke ploče s pješačkim stazama, sanaciju čelične rasponske konstrukcije, promjenu opreme mosta, promjenu prijelaznih naprava, izradu nove otvorene odvodnje, sanaciju upornjaka, sanaciju stupova, promjenu ležajeva te postavu asfalta kolnika i hidroizolacije, pojašnjavaju iz Grada.

No, trenutno se ništa ne događa jer čekaju da im Hrvatske vode daju vodopravnu potvrdu. “Nakon toga slijedi provedba revizije istoga te pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje predmetnih radova. Procijenjena vrijednost predmetnih radova iznosi 23.000.000,00 kn”, kažu iz Gradskog ureda za prostorno uređenje.

O sanaciji se priča godinama

No, ostaje nejasno zašto se projekt sanacije nije napravio ranije jer se na katastrofalno stanje mostova u Zagrebu upozorava već najmanje pet godina. Zastupnik HNS-a u zagrebačkoj gradskoj skupštini Tomislav Stojak podsjetio je javnost kako je još 2016. Gradskom uredu za prostorno uređenje postavio pitanje sanacije mosta.

Tada mu je gradonačelnik Milan Bandić odgovorio da se pješački promet na mostu smije odvijati samo preko sredine mosta te da je trenutačno u tijeku izrada projekta rekonstrukcije. Tri godine kasnije obnova još nije počela, a most se počeo raspadati.

Minstarstvo graditeljstva sve prebacuje na Zagreb

S upitom o tome zašto je sanacija zapela, javili smo se i Ministarstvu graditeljstva. Oni pak kažu kako su još lani gradonačelnicima velikih gradova uputili poziv kojim su zatražili dostavu podataka o planu održavanja cestovnih građevina na njihovom području nadležnosti. “Do 17. rujna 2018. godine, kada je bio propisan rok za dostavu podataka, samo su dva od 25 gradova, poslala tražene podatke na predviđenom obrascu s planovima održavanja, a nitko nije ispoštovao rok za dostavu kompletnog izvješća”, kažu iz Ministarstva.

Što se tiče Zagreba, kažu kako je Grad poslao izvještaj o stanju i potrebnim zahvatima sanacije za nekoliko mostova(Jadranski most, Domovinski most, Most mladosti, Most slobodne i Podsusedski most), ali ne i za Savski most. “Međutim niti za jedan od mostova nije dostavljen Plan i program održavanja cestovnih građevina”, kažu iz Ministarstva graditeljstva.

Napominju i kako je za poduzimanje zakonom predviđenih mjera radi zaštite građana te poduzimanja mjera protiv neodgovornih osoba nadležan Državni inspektorat. “Zakonske odredbe su jasne i propisane su da štite zdravlje i život korisnika građevina ali i javna sredstva koja svi građani izdvajaju”. Telegram je stoga poslao upit Državnom inspektoratu hoće li zatvoriti most zbog ugrožene sigurnosti. Odgovor ćemo objaviti čim ga zaprimimo.