Izlazne ankete američkih televizija nisu pokazale ništa konkretno. Malo objašnjenje zašto je to u SAD-u tako

Izlazne ankete pokazale su samo raspoloženje birača

Izlazne ankete koje je CNN najavljivao, malo su kasnile, a kada su napokon došle, nisu prikazivale postotke ili broj elektorskih glasova koje su osvojili Hillary Clinton i Donald Trump, već samo raspoloženje birača. Nije riječ o navlakuši, već redovnoj proceduri koju američke televizije prate posljednjih nekoliko izbornih ciklusa.

Šest velikih medijskiha kuća pokrenule su 1990. godine Voter News Service, udruženje za provedbu izlaznih anketa na nacionalnim izborima u Sjedinjenim državama. Reputacija Voter News Servisa drastično je narušena 2000. godine, kada je, prekršivši vlastita pravila, VNS objavio kako je na Floridi pobijedio Al Gore – 12 minuta prije zatvaranja birališta.

Krivo objavili pobjednika Floride 2000.

Nakon toga su dva puta mijenjali tu procjenu izlaznih anketa – kazali su kako Floridu ipak osvaja Bush, a na kraju su ustvrdili da je rezultat preblizu kako bi objavili pobjednika. Dijelom zbog toga i drugih netočnosti, VNS je ukinut 2003. godine. Rana objava da Floridu osvaja Gore utjecala je na rezultate drugih država, uključujući Iowu, Novi Meksiko, Oregon i Winsconsin.

U svim tim državama Gore je dobio za manje od 10.000 glasova, a biračka su se mjesta zatvorila nakon što je objavljeno da je Floridu osvojio Gore – to je bio znak da je osvojio i izbore pa je moguće kako je utjecalo na manju izlaznost republikanaca u spomenutim državama. Bush je na kraju ipak osvojio Floridu i postao predsjednik.

Izlazne ankete od tada uglavnom pokazuju šire trendove i demografiju birača, a ne procjene konkretnih rezultata po saveznim državama.