Jasminka Buljan Culej, pišu mediji, nova je voditeljica kurikularne reforme. Inače, gospođa smatra da nam je stanje u obrazovanju super

HRT piše da se radi o savjetnici ministra obrazovanja Pave Barišića

29.11.2016., Zagreb - Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja objavio je na konferenciji za medije rezultate medjunarodnog istrazivanja znanja matematike i prirodoslovlja (TIMSS) 2015. Jasminka Buljan Culej. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Savjetnica ministra obrazovanja Pave Barišića Jasminka Buljan Culej bit će nova voditeljica ekspertne radne skupine za provedbu kurikuralne reforme, doznaje HRT.

Buljan Culej je u Ministarstvo obrazovanja, znanosti i sporta stigla nedavno s radnog mjesta u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja. Tamo je bila na poziciji načelnice Istraživačko-razvojnog odjela.

Misli da možemo biti zadovoljni sustavom

Buljan Culej je ranije izjavljivala kako “možemo biti vrlo zadovoljni stanjem u obrazovnom sustavu”, a rezultate posjednjeg PISA istraživanja, koji su bili porazni jer su pokazali da su učenici od 15 godina ispodprosječni u matematičkim, prirodoslovnim i jezičnim kompetencijama, pokušala je prikazati pozitivnima.

“Naši učenici su u odnosu na početak 2006. godine, kad je počela provedba PISA istraživanja, postigli statistički značajno bolje rezultate, kojima su ispunili očekivanja uspješnosti. U obrazovanju se ne mogu brzo dobiti rezultati. Tu se promjene vide svakih sedam do deset godina. Čitalačka pismenost je temeljna pismenost i kompetencija za usvajanje svih drugih vještina i znanja. A imamo i duplo veći broj učenika na najvišim razinama znanja”, kazala je Buljan Culej krajem prošle godine gostujući na N1 televiziji.

Smatra da nije dovoljno zastupljeno STEM područje

Komentirajući kurikularnu reformu tada je rekla da u njoj nije dovoljno zastupljeno STEM područje. “Nužnost je unaprijediti taj dio kurikuluma, jer nam je to budućnost. Budućnost su nam djeca koja mogu kreirati dodane vrijednosti u području medicine, tehnologija. Za to im treba podrška i škole i roditelja, jer su učenici koji imaju tu potporu uspješniji. Moramo nastojati unaprijediti nastavu matematike, koja nam je problem”, rekla je Buljan Culej.

Tada je rekla i kako kurikularna reforma nije zaustavljena nego se treba odrediti smjer u kojem će ići. Na upit o uplitanju politike u kurikularnu reformu rekla je kako se po pitanju obrazovanja bez politike ne može razmišljati, ali da to treba biti politika koja je temeljena na činjenicama jer ona može biti pokretač.

Predavač na konferenciji udruge U ime obitelji

Komentirala je tada i najbolji put za unapređenje obrazovnog sustava. “Pravi put za unapređenje srednjeg strukovnog obrazovanja jest uskladiti obrazovanje s tržištem rada”, rekla je tada.

Gospođa Buljan Culej prošle je godine bila jedna od sudionica konferencije koju je organizirala udruga Željke Markić “U ime obitelji”. Konferencija se zvala “Obitelj i škola-ključ odgoja za vrijednosti”, a Buljan Culej je sudjelovala kao predavač na jednom od panela. NJeno predavanje zvalo se “Djevojčice i dječaci: različiti pristupi u odgojno-obrazovnom procesu”