Jedan od skipera iz pomorske nesreće kod Splitskih vrata radio je u Lučkoj kapetaniji koja sada istražuje nesreću

Službenih rezultata očevida još nema, no stručnjak za pomorske nesreće kaže da je prije svega u pitanju vjerojatno bila prevelika brzina

08.07.2021.,Milna, otok Brac - Brod koji je sinoc sudjelovao u teskoj pomorskoj nesreci u splitskim vratima. U nesreci je ozlijedjeno nekoliko osoba, a danas je izvucen na suho u ACI marini u Milni.

Photo :Ivo Cagalj/PIXSELL
FOTO: Ivo Cagalj/PIXSELL

Službenih rezultata pomorske nesreće koja se dogodila kod tjesnaca Splitska vrata još uvijek nema, no Slobodna Dalmacija doznaje nove detalje o osobama koje su upravljale plovilima koja su se sudarila. Tako navode da je plastičnim brodom upravljao 41-godišnjak koji je bio u društvu još jedne osobe. Za upravljačem, pak, gumenjaka bio je 46-godišnjak i još jedna članica posade koji su prevozili 12 putnika.

Kako piše Slobodna, 46-godišnjak je išao iz Resnika u Hvar kao skiper na gliseru za transfer plovidbu. A riječ je o osobi koja je inače jedno vrijeme radila u županijskoj Lučkoj upravi te nakon toga i u Lučkoj kapetaniji Split. Gliser gumenjak je dotegljen u Milnu dok je brodica potonula prilikom tegljenja kod južnog ulaza u Splitska vrata. Oba vozila dosta su oštećena što, piše dnevnik, ukazuje na silovit udarac pri sudaru.

Stručnjak o nesreći

Kapetan duge plovidbe s dugogodišnji iskustvom na očevidima u ulozi stalnog sudskog vještaka za pomorski promet Jurica Pešo kaže da se vjerojatno radilo o neprimjerenoj brzini. “S obzirom na to da nisam vidio nikakvu dokumentaciju, ističem kako govorim načelno. Mislim da se radilo o neprilagođenoj brzini neadekvatnoj primjeni pravila izbjegavanja sudara na moru. Po težini oštećenja plovila očito je kako se oni sigurno nisu pravovremeno vidjeli”, kaže Pešo te dodaje kako su se vidjeti mogli jedino kako su imali uključena potrebna navigacijska svjetla.

“Sigurno je, prema onome što sam vidio na slikama da oni nisu vozili prilagođenom brzinom i to ne jedan nego obojica. Da jesu ne bi bio onakav udar, ne bi došlo do onolikih oštećenja, na vrijeme bi se vidjeli, smanjili bi brzinu te bi se umanjio udar ili bi se uspjeli mimoići”, pojasnio je Pešo te dodao kako je po njegovom mišljenju, a prema vidljivim oštećenjima na brodu, vjerojatno došlo do frontalnog sudara.
Na pitanje hoće li očevid biti otežan s obzirom na to da je brodica potonula, odgovorio je da je mogu i izvući ako je potonula na razumnoj dubini.

Tri razine odgovornosti

Slobodna, pak, piše kako u cijelom slučaju postoje tri nivoa odgovornosti. Jedan će utvrditi inspekcijski nadzor Lučke kapetanije a odnosi se na pomorske prekršaje. Drugi nivo se odnosi na Državno odvjetništvo, posebice ako ima ljudskih žrtava te kao treći nivo Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.