Kako Škorin stožer reagira na ćirilične plakate? 'Kad Škoro pobijedi, SNV će puno bolje razumjeti svoju ulogu u društvu'

Ostali kandidati su na akciju Srpskog narodnog vijeća reagirali kulturno

S približavanjem predsjedničkih izbora Srpsko narodno vijeće krenulo je u novu fazu kampanje Da se bolje razumijemo, u sklopu koje pokušavaju skinuti stigmu s upotrebe ćirilice u hrvatskom javnom prostoru. Na ćirilici su tako tiskali izborne slogane troje najpopularnijih kandidata – Kolinde Grabar Kitarović, Zorana Milanovića i Miroslava Škore, i objavili ih na jumbo plakatima koji će biti postavljeni u Zagrebu, Splitu i Rijeci, objavili su iz SNV-a.

Plakate su u međuvremenu komentirali predsjednički kandidati, odnosno njihovi stožeri. Plakat sa sloganom Miroslav Škoro – Sad il’ nikada!, napisan na ćirilici, iz Škorinog su stožera komentirali ovako: „Kad Miroslav Škoro pobijedi na predsjedničkim izborima, onda će SNV doista puno bolje razumjeti svoju ulogu u hrvatskom društvu. Ako se dosad i nismo razumjeli, nakon 22. prosinca puno ćemo se bolje razumjeti”, rekli su za Jutarnji list. Iako se poruka može shvatiti na više načina, teško ju je doživjeti u pozitivnom tonu.

Cilj je poticanje tolerancije

Znatno umjerenije bile su reakcije iz stožera ostalo dvoje favorita na predstojećim izborima. Milanovićevi ljudi su rekli da plakate s natpisima Zoran Milanović – Normalno, predsjednik s karakterom još nisu vidjeli, ali kažu: „normalno je normalno, bez obzira na kojem jeziku ili pismu bilo”. Iz stožera aktualne predsjednice, čiji slogan je Kolinda Grabar-Kitarović – Predsjednica. Jer Hrvatska zna, odgovorili su da se nalazimo u slobodnoj zemlji u kojoj svatko ima pravo pisati i govoriti što želi i za to mora biti odgovoran.

Kampanju ispisivanja predizbornih slogana na ćirilici danas je objasnio čelnik SDSS-a i predsjednik Savjeta SNV-a Milorad Pupovac. Kazao je da je smisao kampanje poticanje tolerancije te pokušaj da se ljude srpske nacionalnosti potakne da sudjeluju na izborima, te da tako „afirmiraju svoje pravo građanstva koje je antićirilična kampanja sigurno osporavala i potiskivala”. S druge strane, kampanje će poslužiti i kao test tolerancije cijeloga društva.

Pokazatelj zrelosti društva

„Kakve god reakcije bile, one će biti pokazatelj zrelosti našeg društva na priznavanje razlika, posebno na priznavanje pisma koje je povijesno, historijsko, pismo i hrvatskog naroda. I kakve god te reakcije mogle biti, one će biti korisne. Bude li više pozitivnih ili neutralnih to će biti znak da ćirilica i da građani koji je koriste ili se identificiraju s ćirilicom, stječu sve više prava građanstva. Ako bude više negativnih, ili dovoljan broj, pokazat će se da je potrebno da svi radimo na tome da toga nema, a posebno ključne institucije države kao što su predsjednik ili predsjednica države”, komentirao je Pupovac za Jutarnji list.

Promicanje ćirilice počelo je na proljeće, tijekom kampanje za europske izbore, kada je SDSS tiskao jumbo plakate na tom pismu; vjerojatno se sjećate efektne fotografije Milorada Pupovca pod hrvatskom zastavom s ispisanim Rođen u Hrvatskoj. Nešto kasnije, u listopadu prošle godine, Srpsko narodno vijeće krenulo je s kampanjom Da se bolje razumijemo.