Kineski i hrvatski premijer dobili su ovaj lijepi gumb koji su stisnuli i, kao, postavili dio Pelješkog mosta. Lažan je, naravno

Polaganjem čeličnog pilota obilježit će se kraj prve faze izgradnje Pelješkog mosta

FOTO: Katarina Brečić/N1/Twitter

Hrvatski i kineski premijeri Andrej Plenković i Li Keqiang stigli su na gradilište Pelješkog mosta u Brijesti, projekta koji izvodi kineska tvrtka, a većinom financira Europska unija. Njih dvojica ondje su u more spustiti posljednji i najveći pilot iz prve faze izgradnje mosta. Dvojica premijera zajedno su pritisnula gumb kojim su, kao, postavili najveći od 150 čeličnih pilota koji će biti središte budućeg mosta i bit će ukopan u morsko dno. Zgodan detalj je da je to dugme, zapravo, lažno, odnosno samo simbolično.

Premijeri su iz Dubrovnika katamaranom stigli do luke Prapratno kod Stona, a potom su automobilima došli do gradilišta u Brijesti. Premijeri će otkriti i metalnu ploču kojom se obilježava dovršetak prve faze gradnje mosta.

Uz njih su u Brijestu, između ostalih, stigli ministar graditeljstva Predrag Štromar, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar gospodarstva Darko Horvat, ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić i ministrica regionalnog razvoja i fondova EU Gabrijela Žalac.

Pelješki most gradi kineski konzorcij

Pelješki most, vrijedan ukupno 2,08 mililjardi kuna bez PDV-a, gradi kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation (CRBC). Europska unija daje 85 posto novca. CRBC je jedna od četiri velike kineske državne graditeljske tvrtke koje su krenule na međunarodna tržišta i djeluje u više od 60 država diljem svijeta.

Tvrtka “temeljito proučava i shvaća Xi Jinpingovu misao o socijalizmu novog doba s kineskom karakteristikom”, stoji na jednoj od ploča na gradilištu u Brijesti na kojem su postavljeni i veliki natpisi sa sloganima na hrvatskom i kineskom jeziku poput “Promet spaja i ujedinjuje svijet”, “Graditelji bez granica” i “Čvrsti temelji i ispravna načela otvaraju put prema budućnosti”.

Most bi trebao biti gotov do 2020. godine

Most će biti dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, te će imati četiri prometna traka. Plenković je ranije istaknuo kako je upravo ugovor o gradnji mosta otvorio novu stranicu u odnosima Kine i Hrvatske, a na prošlogodišnjem summitu 16+1 u Sofiji kazao je kako je taj ugovor ključan razlog što je Hrvatska dobila domaćinstvo ove godine, osmog sastanka inicijative.

Krajnji rok za dovršetak svih pristupnih cesta i mosta je 31. siječanj 2022. godine, a hrvatski premijer je početkom godine ocijenio kako radovi idu brže nego što je predviđeno.

Li u Zagreb doputovao s izaslantvom od 250 ljudi

Keqiang je u Hrvatsku stigao u srijedu, susrevši se u Zagrebu s Plenkovićem, predsjednicom Kolindom Grabar Kitarović i predsjednikom Sabora Gordanom Jandrokovićem. Dvije zemlje su u Zagrebu potpisale šest sporazuma o suradnji u infrastrukturi, poljoprivredi, digitalnim tehnologijama, turizmu, znanosti i gospodarstvu. Još četiri potpisat će u četvrtak i petak u Dubrovniku.

Nakon Pelješkog mosta, idući veliki konkretan projekt mogao bi biti modernizacija nizinske pruge Zagreb-Rijeka i hrvatskih luka, istaknuto je na susretima u Zagrebu. Li je u Zagreb doputovao s izaslanstvom od 250 ljudi, a u Dubrovniku će mu se pridružiti još nekoliko stotina kineskih poduzetnika jer se summit 16+1 paralelno odvija na političkoj i gospodarskoj razini.