Nekad je nužno odabrati stranu

Kinesko izaslanstvo stiglo u 3. maj, sindikati se još nadaju spasu

Kineze najviše zanimaju tehničke mogućnosti i projekti 3. maja iz zadnjih deset godina

23.10.2018. Rijeka - Vise stotina radnika brodogradilista Treci maja izaslo je u prosvjednu setnju Photo: Goran Kovacic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Izaslanstvo kineskog China Shipbuilding Industry Corporationa (CSIC) u utorak je, nakon što je jučer posjetilo Brodarski institut, stiglo u drugi posjet riječkom brodogradilištu 3. maju, a po informacijama iz Sindikalnog odbora za opstojnost 3. maja, najviše ih zanimaju tehničke mogućnosti i projekti 3. maja iz zadnjih deset godina. Kako je u ponedjeljak najavio ministar gospodarstva Darko Horvat, nakon što kinesko izaslanstvo posjeti 3. maj, u utorak predvečer sa članovima izaslanstva on će održati koordinacijski sastanak.

Izaslanstvo kompanije China Shipbuilding Industry Corporation, predvođeno predsjednikom uprave Huom Wenmingom, potkraj travnja već je posjetilo Uljanik, a potom i riječki 3. maj. U izaslanstvu je bio top menadžment najvećeg kineskog brodogradilišta, eksperti, odvjetnici i bankari. Prije posjeta brodogradilištima, kinesko izaslanstvo je primio premijer Andrej Plenković. Predsjednik Sidikalnog odbora za opstojnost 3. maja Juraj Šoljić izjavio je danas novinarima da nije pozvan na razgovore s kineskim izaslanstvom, a da ne vidi ni potrebu, budući su danas na razgovore došli uglavnom projektanti.

Sindikati traže međufinanciranje

“Kinesku delegaciju zanimaju tehničke mogućnosti i projekti koje je 3. maj radio u zadnjih deset godina,” kazao je, dodavši da je 3. maj dobio nagrade za 27 brodova, za njihova idejna ili tehnička rješenja. Šoljić je naglasio da još jednom želi apelirati na Vladu da donese odluku o međufinanciranju 3. maja. “Vlada mora promptno reagirati, iskazati svoj interes, donijeti odluku i dogovoriti se s vlasnikom nezavršenog broda za prijevoz rasutih tereta (novogradnja 733), iz kanadske tvrtke Algoma, jer postoji mogućnost da se više od 20 milijuna dolara vrati državi, a sam brodovlasnik iskazuje interes da se njegovi brodovi završe u 3. maju,” rekao je.

“Ako se stvore svi preduvjeti, odnosno ako postoji suglasje svih vjerovnika i države da se nastavi djelatnost u 3. maju te ako se imenuje privremeno vjerovničko vijeće, kako ne bismo čekali nekoliko mjeseci do prvog ročišta – imamo šanse, ” kazao je Šoljić dodavši da je u tom slučaju potrebno da Vlada sudjeluje i vlasniku dade određena jamstva da će se novogradnja 733 završiti. Time se, smatra, otvaraju mogućnosti da se završe još dva broda – jedan koji je na navozu i drugi, koji je još u radionici.

Otkaze dobilo 200 radnika

“Trećemajci bi voljeli da Vlada konačno donese odluku o međufinanciranju, a teško je očekivati da će radnici, ako se dogodi najcrnji scenarij, čekati četiri mjeseca, do listopada na zavodu za zapošljavanje, s obzirom da se prva ispitna ročišta na sudovima dogovaraju tek za rujan,” rekao je. Šoljić je još naveo da se na Trgovačkom sudu u Rijeci očekuje imenovanje još jednog člana Nadzornog odbora, budući su, nakon ostavki, u Nadzornom odboru 3. maja ostala samo dva člana, a Nadzorni mora imati najmanje tri člana.

U tijeku su i konzultacije o imenovanju predsjednika i zamjenika Nadzornog odbora 3. maja. “Ako bi došlo do nastavka izgradnje broda za Algomu (733) ili bilo kakvog drugog posla, 3. maj mora imati funkcionirajući Nadzorni odbor,” kazao je Šoljić. Po riječima Šoljića, otkaze je do sada, nakon otvaranja stečaja u nekoliko Uljanikovih tvrtaka, dobilo ukupno oko 200 bivših trećemajaca, koji su, nakon što su bili raspoređeni u te tvrtke i dalje radili na riječkom lokalitetu, u službama nabave, prodaje i u tehničkom uredu.