Kontrola zračne plovidbe tvrdi da kontrolu neba iznad Hrvatske neće preuzeti neka druga zemlja

HKZP jedini posjeduje certifikate za usluge koje pruža u Hrvatskoj

13.03.2014., Zagreb -  Hrvatska kontrola zracne plovidbe. Kontrolori leta na radarima prate zracni promet u regiji.
Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Nakon što je Telegram objavio tekst u kojem se tvrdi da će zbog brojnih propusta hrvatske kontrole leta nadzor našeg neba preuzet neka druga zemlja, Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) odlučila je reagirati te je navela kako do toga neće doći te da nisu zabilježili incident između dva zrakoplova koji se spominje u članku, pa slijedom toga nije mogao biti niti „sustavno zataškan i ignoriran“.

Navode i da je posebno tendenciozna tvrdnja da bi “neka druga zemlja mogla preuzeti kontrolu zračnog prometa nad Hrvatskom”. Kao dokaz tomu navode kako prema EU regulativi Jedinstvenog europskog neba, HKZP jedini posjeduje certifikate za usluge koje pruža u Hrvatskoj i stalno je nadziran od nacionalnih nadzornih tijela, a koji su, pak, nadzirani od EASA-e i Europske komisije.

“Potvrda da HKZP pruža usluge na siguran i kvalitetan način i da je to prepoznato na europskoj razini, jest činjenica da je HKZP jedan od 11 pružatelja usluga kojima je Europska komisija kroz tijelo SESAR Deployment Manager povjerila upravljanje razvojem tehnologije u europskom zrakoplovstvu u sljedećih desetak godina u suradnji s najvećim europskim zračnim lukama i 4 najveća avioprijevoznika.

Najveća kašnjenja ostvarena su tijekom pregovora o novom Kolektivnom ugovoru (KU) uslijed enormne stope bolovanja oblasnih kontrolora. Nakon potpisivanja novog KU, kašnjenja su minimizirana, a kroz novi KU osigurano je dulje radno vrijeme kontrolora (34 u odnosu na dosadašnja 32 sata tjedno) te još nekoliko dodatnih smjena u ljetnim mjesecima, što je osnovni preduvjet za ostvarenje ciljeva koje je postavila Europska komisija.

Također, naglašavamo da je kašnjenje samo jedan od pokazatelja uspješnosti, dok HKZP bilježi respektabilne rezultate u upravljanju troškovnom efikasnosti, što je jedan od osnovnih zahtjeva Europske komisije i zračnih prijevoznika.

Prema predloženom modelu poticaja za Funkcionalni blok zračnog prostora Središnje Europe (FAB CE), i prema preliminarnim rezultatima kašnjenja HKZP-a i FAB CE-a za prošlu godinu, HKZP ne bi trebao snositi nikakve financijske posljedice u odnosu na ostvarena kašnjenja u 2015.

Premda se samo iznosi izjava predsjednice sindikata kontrolora da „se plan performansi donio bez ikakvog prethodnog dijaloga sa socijalnim partnerima“, želimo napomenuti da je plan performansi 2015.-2019. komuniciran sa sindikatima i da im je radna verzija ciljeva dostavljena početkom 2014., te je održano više krugova konzultacija na tu temu, uključujući konzultacije na razini FAB-a”, navodi se u zahtjevu za ispravak.