Koprivnički župan je tužan. Partneri iz HDZ-a mu obećali brzu cestu, a onda šmugnuli. Sad zapomaže: 'Muka mi je'

Plenković je otvorio radove prije dva i pol mjeseca, na gradilištu nema ni traga strojevima ili radnicima

FOTO: Pixsell/Telegram

Dva i pol mjeseca prošla su od 26. listopada, dana kada su premijer Andrej Plenković i svita njegovih ministara obišli lokaciju početka gradnje brze ceste Križevci – Kloštar Vojakovački. Riječ je o nastavku prometnice koja zasad povezuje Križevce s autocestom A4, i koja bi u perspektivi trebala postati Podravski ipsilon. Ipsilon bi trebala činiti dva paralelna prometna pravca do granice RH s Mađarskom, pri čemu bi jedan, državna cesta D10, trebao prolaziti kroz Koprivnicu, a drugi kroz Bjelovar i Viroviticu.

U takav završetak cestograditeljskog pothvata stanovnici krajeva uz trasu sjevernog, koprivničkog kraka Ipsilona, u pravilu više ne vjeruju. Zadnji tračci nade da će se od Koprivnice do Zagreba u doglednoj budućnosti (ili realno, ikada) putovati brzom cestom ugašeni su nedugo nakon što je Plenković pompozno otvorio radove na prvoj dionici te fantomske prometnice. Samo dva dana nakon takozvanog otvaranja, novinari lokalnog medija, Radija Drave, obišli su takozvano gradilište. Ondje nisu pronašli nikakvog traga radnicima ili strojevima.

Hrvatske ceste: ‘Počinjemo sredinom studenog’

Josip Škorić, član HDZ-a i predsjednik uprave Hrvatskih cesta, opravdavao se da je 26. listopada bio samo dan za uvođenje izvođača radova u posao. Dodao je kako tek idućeg dana počinje teći rok od 30 mjeseci u kojem bi radovi na 7,5 kilometara dugačkoj dionici od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog trebali biti završeni.

Budući da ni dva dana nakon otvaranja radova nije bilo ništa od početka gradnje ceste, Telegram je pokušao doznati kada će radovi fizički započeti. Iz odjela za odnose s javnošću Hrvatskih cesta rečeno nam je da će se to dogoditi za dva do tri tjedna, dakle sredinom studenog, kada će radnici početi s “krčenjem raslinja na terenu”.

Župan, partner HDZ-a, kaže da mu je muka od ceste

Druge priče izgurale su cestu s naslovnica sve dok novinari Glasa Podravine nisu obišli gradilište prije nekoliko dana. Ondje su zatekli samo napuštenu ledinu. O sudbini ceste lokalni novinari danas su se raspitali kod župana Koprivničko-križevačke županije, Darka Korena, na konferenciji za medije posvećenoj projektima u godini za nama. Župan je sasvim logična adresa za takve upite, budući da je vlast u županiji osvojio uz podršku HDZ-a.

Štoviše, taj bivši HSS-ovac, a danas predsjednik vlastite minorne političke grupacije nazvane Mreža nezavisnih lista, već dugo surađuje s HDZ-om na lokalnoj i nacionalnoj razini. Sasvim je razumno očekivati da ima nekog utjecaja na svoje političke partnere, barem koliko treba da dozna kada će obećani radovi započeti.

No, župan je na pitanja o prometnici odgovorio konstatacijom kako je i sam razočaran načinom na koji se projekt provodi, prenijela je Hina. “Muka mi je od brze ceste. Prije ove konferencije za novinare zvao sam direktora Hrvatskih cesta Josipa Škorića i direktora tvrtke Kamgrad da vidim što je s gradnjom brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog”, kazao je Koren, izrazivši nadu da će se na gradilištu kod Križevaca uskoro pojaviti radnici. Župan nije rekao kakve je odgovore dobio od dvojice direktora, pa se može pretpostaviti da nema novosti o nastavku radova na cesti.

Kakva bi to bila priča!

Teško je u to povjerovati, ali u jednom je trenutku prijetila opasnost da će situacija postati još malo grotesknija. Naime, kada je postalo jasno da je odzvonilo ministru graditeljstva Ivanu Paladini, brojni hrvatski mediji, među kojima je i Telegram, objavili su kako bi ga mogao naslijediti Josip Škorić iz Hrvatskih cesta. Ako ga je Andrej Plenković u nekom trenutku i imao u vidu, na kraju je odustao od Škorića i Paladinin resor odlučio povjeriti Branku Bačiću.

Što je, s obzirom na to kako stvari funkcioniraju u Hrvatskoj, zapravo čudno. Naime, bilo bi posve logično da obnovu od potresa, koja u Zagrebu beznadno kasni gotovo tri, a na Baniji nešto više od dvije godine, preuzme šef firme koja beznadno kasni s izgradnjom brze ceste D10. Ne bi li to bio savršen uvod u idući čin farse koju čine hrvatska cestogradnja i obnova od potresa?