Krstičević, koji nije došao na sjednicu Vlade, upravo je službeno zatražio ponude za nabavku novih borbenih aviona

Ponude se očekuju od SAD, Izraela, Grčke, Južne Koreje i Švedske

Ministarstvo obrane Republike Hrvatske danas će od pet proizvođača zatražiti ponude za isporuku borbenih aviona. Potvrđeno je to upravo iz MORH-a koji zahtjeve šalje SAD, Grčkoj i Izraelu za nabavku aviona F-16, Južnu Koreju za nabavku zrakoplova FA-50, te Švedsku za moguću isporuku Gripe JAS-39.

Ova odluka je donijeta, iako se ministar obrane u ostavci Damir Krstičević danas nije pojavio na sjednici Vlade. Na svim ovim zrakoplovima hrvatski piloti već su letjeli, no sve do sada nije bilo konačne političke odluke da se u obnovu borbene eskadrile i formalno krene.

Što si Hrvatska može priuštiti?

Krstičević je, doduše, prije desetak dana najavio kako je upravo ovo faza u kojoj se traži najbolji priuštiv način rješavanja ovog pitanja. “Odlučivat ćemo na temlju tri parametra: prvi je da želimo ugovor između država. To je bitna stvar jer ovo nije posao samo mene kao ministra, nego je posao cijele hrvatske Vlade i države.

Drugi parametar je cijena, a treći ključan parametar je gospodarska suradnja, a to znači da bi taj projekt trebao biti i investicija, te mogućnost za radnih mjesta i zaposlenost u Hrvatskoj koja je potrebna. Želimo povezati sve te parametre”, objasnio je Krstičević i dodao: “Mislimo da u ovom trenutku možemo ići u nabavku 12 zrakoplova. Hoćemo li imati polovni ili novi zrakoplov, vidjet ćemo”.

MORH garantira transparentnost

Današnji zahtjev bit će uručen preko veleposlanstava svih ovih pet država, a rok za odgovor na ponudu je 75 dana. “Po primitku ponuda, u sljedećih nekoliko mjeseci detaljno će se analizirati dostavljene ponude, a ključni parametri u odabiru, osim karakteristika i sposobnosti aviona, bit će tri segmenta: međudržavni ugovor, cijena i paket poslovno-gospodarske suradnje”, potvrđeno je iz MORH-a koji garantira transparentnost javne nabave.

“Sustavno će se ispitati svaki segment kako bi krajnji izbor bio najbolji za Republiku Hrvatsku”, naglašeno je.

Iza posljednjeg remonta MIG-ova u Ukrajini još se vuku repovi, pa i sudski proces zbog korupcije tijekom odabira ponuditelja. Osim toga, remont je kasnio, a nakon isporuke dio eskadrile je neko vrijeme bio prizemljen zbog sumnji u ispravnost ugrađenih dijelova.