Legendarni pilot dao si je truda i ljudima iz MORH-a crtežima, kao djeci, objasnio da pričaju ludosti o avionima

MORH i ministar Banožić tvrde da MiG-ovi ne mogu letjeti noću. Selak im je upravo pročitao uputstva

Bivši najpoznatiji probni pilot HRZ-a Ivan Selak i ministar obrane Mario Banožić, te njegovi suradnici, već nekoliko dana javno polemiziraju o nabavci novih borbenih aviona.

Među ostalim, govoreći o MiG-ovima 21, kojima će do 2023. raspolagati Hrvatsko ratno zrakoplovstvo, ministar je spomenuo kako su u pitanju avioni koji ne mogu letjeti noću.

Mogu li MiG-ovi letjeti noću?

Selak mu je na to, gostujući na RTL-u, kazao kako je on osobno barem 600 do 700 sati letio MiG-ovima noću, što znači da ti avioni imaju i tu sposobnost.

Uslijedio je odgovor iz MORH-a koji i dalje uvjerava kako borbeni avioni MiG-21 nisu opremljeni za provedbu zadaća noću. Pojašnjavaju dodatno kako je riječ o avionu koji je primarno konstruiran za presretanje velikih ciljeva u dnevnim uvjetima i zbog toga nije opremljen za zračnu borbu na srednjim i velikim daljinama, kao ni za borbena djelovanja noću.

“Nabavom i uvođenjem u operativnu uporabu višenamjenskog borbenog aviona dostići će se pune borbene sposobnosti u provedbi zadaća zaštite zračnog prostora RH danju i noću”, naveli su iz MORH-a nakon Selakove izjave.

Selak je danas rasturio MORH

Danas se Selak ponovno oglasio podužim postom na Facebooku, obrativši se u njemu izravno ljudima iz MORH-a.

“Dakle da odgovorim, ne ministru jer on to ne treba niti znati, nije njegovo da zna kalibar tenkovske granate, brzinu ispaljenog zrna iz jurišne puške, ili može li ili ne može MiG šibnuti raketu…i to još noću. Ali oni koji u javnost istupaju u ime MORH-a to moraju znati, ako ne znate onda pitajte, ako ne želite pitati onda ste nesposobni, ako to radite namjerno onda čovjeku sapunate dasku, četvrtog nema, ili ima ali onda ste nesposobni uhljebi. Citiram vas: ‘Borbeni avioni MiG 21 nisu opremljeni za provedbu zadaća noću…’ i onda bla, bla, gdje i tko ga koristi i koristio”.

Detalji iz knjige za pilote

Prema Selakovim riječima ta tvrdnja iz MORH-a je strašna, jer, kako kaže, u uputama pilotu za upravljanje avionom L -17(MiG 21 bis) i to na prvoj stranici zajedno sa slikom piše da se ovaj avion može koristiti i danju i noću.

“Još jednom ‘oprema osigurava letenje danju i noću'”, citira Selak i dodaje: “Idemo dalje kroz knjigu, jer one služe za čitanje, ova za učenje, napisana na krvi poginulih koji su ga u početku i tijekom eksploatacije koristili.

Sljedećih par slika iz iste knjige (svetog pisma za pilote, znalci moji) govori ‘a kako se to leti noću’, kako sa kabinom, pokretanje, voženje, polijetanje, slijetanje, pa i o osobenostima kad nemaš rasvjetu koju bi trebao imati (eto ide i bez toga). Kome da vjerujemo??? Pilotskom svetom pismu ili vama ekspertima”, pita bivši probni pilot.

Selak: ‘Alo, ljudi, uhljebi’

Polemizirao je i s tvrdnjom, kako ih sam naziva, ‘uhljeba’ da je MiG “primarno konstruiran za presretanje velikih ciljeva koji slabo manevriraju (bombarderi) u dnevnim uvjetima i zbog toga nije opremljen za zračnu borbu na srednjim i velikim daljinama”.

“Alo ljudi, uhljebi, ovo je bis, ima radar (skroman doduše) nosi rakete sa TG (zajebana) R-60m ili bez m, ima top (23 u milimetrima), ima pojačan motor, dopunski forsaž – to je ono kad misliš da je požar, a ono motor gura tako da ga ne obuzdavaš ni sa 7-8g, Ma o čemu to ja? Evo vam knjiga 2 ‘Metodsko uputstvo za borbenu primjenu aviona L-17(MiG 21 bis)’.

I odmah na početku kak i treba: ‘namijenjen za borbu u zraku protiv svega što leti, DANJU AND NOĆU, a bogami i po ciljevima na zemlji danju ali i noću u PMU( povoljni meteo). Pitate se ‘sučim’ – pa eto piše, dao sam vam, stranica iza – vođeno raketno naoružanje, u stvari samo se vodi, ispališ i ‘a je to’ – imamo je R-60m ili bez m, pročitajte o njoj, piše sve, piše da je šibneš i pri 7g (na bombarder koji vitla sa tim g, piše da avion i naoružanje raubaš od zemlje (nije ravna ploča) do praktičnog vrhunca (0 metara-18000 metara), jel čitate?? Piše u knjizi, ja vjerujem napisanom jer sam to sve primjenjivao… i više od toga pa i 30%.”, napisao je Selak.

Zahvala proizvođaču MiG-ova

Na kraju je i zahvalio proizvođaču: “I hvala onom koji ga je napravio, zato sam živ, eto vam i moje osposobljenje iz 84. onog vijeka za borbeno djelovanje noću, alo noću, pa kako to?? Jbga može se, ima se, a eto ima i pečat. E da i u Hr se letjelo noću, obučih čini mi se 4,5 pilota i to baš na avionu koji po vama ne može noću, dečki šibali i samostalno, no da bi avioni letjeli moraš imati rez.dijelove, motore, opremu, razrađen sustav u koji moraš ulagati ne onoliko koliko si ulagao od kraja rata do sada, nego puno, puno više. Naravno ako želiš da ti naziv bude HRZ, a ne HVZ ili HHZ (ov< srednja slova su ratno, vatrogasno, helik(h)optersko zrakoplovstvo).

I na kraju, eto jedna noćna, sa noćnog leta avionom koji ne može noću, imam ja i barem koji sat i videa, al ne da mi se tražit, idem đeronimooo i par fotki za ekipu koja me demantira čisto da skuže što je što na avionu”, zaključio je Selak.

Dakle da odgovorim, ne ministru jer on to ne treba niti znati, nije njegovo da zna kalibar tenkovske granate, brzinu…

Posted by Ivan Selak on Tuesday, September 15, 2020