Nekad je nužno odabrati stranu

Liječnici, koje su jutros okrivili za kaos s cijepljenjem: 'Šostar svaljuje odgovornost. Ne biramo mi termine nego sustav'

'Neće sad valjda obiteljski doktori biti krivi i zato što informatički sustav ne radi dobro ili zato što dr. Šostar ne zna organizirati posao'

FOTO: Pixsell

Zagrepčani koji su se jutros pojavili na Velesajmu, u terminu koji su ranije dobili, nisu primili cjepivo jer tamo nije bilo nikoga tko bi im ga dao. Nakon što je N1 snimio umirovljenike koji su čekali na Velesajmu, iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo branili su se kako cijepljenje danas počinje tek u 14 sati te kako su o tome obavijestili obiteljske liječnike. Njihov posao je, tvrde, bio o tome izvijestiti svoje pacijente.

Telegram je kontaktirao Zvonimira Šostara, ravnatelja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar, kako bi detaljnije objasnio ovu ružnu situaciju. Uvjerava kako su krivi obiteljski liječnici. “Nema nesporazuma. Informatičari su provjerili, utvrdili su kako nijedna narudžba nije išla preko sustava Cijepise”, govori Šostar, time dajući do znanja da su ljude na Velesajmu jedino mogli naručiti obiteljski liječnici.

Kada su obavijestili liječnike?

Na pitanje kad je NZJZ liječnike obavijestio o tome da će se cijeljenje danas provoditi isključivo u popodnevnoj smjeni, odgovara: “Domovi zdravlja obavijest su dobili prošli tjedan. Srijeda ili četvrtak, ne sjećam se točno”, kaže. Kad smo ga zamolili da nam je proslijedi, rekao je kako sada nema vremena baviti se time.

Tvrdi i kako se na Velesajmu petkom cijepi samo prijepodne, ponedjeljkom samo popodne, dok se ostale radne dane cijepi u obje smjene.

KoHOM: ‘Sustav sam nudi termine’

Osim Šostara, Telegram je kontaktirao i Koordinaciju hrvatske obiteljske medicine (KoHOM). Oni tvrde da gospodin Šostar “izvlači tražeći navodne krivce umjesto da preuzme odgovornost”. Poručuju da se lako može dokazati kako obiteljski liječnici nisu krivi za događaj na Velesajmu.

“Prvo, obiteljski liječnici ne znaju tko je i u koje vrijeme dobio poziv s Platforme. Nemamo uputu, ni obvezu pregledavati tko kada ide na cijepljenje. Drugo, kada obiteljski liječnici e-naručuju na cijepljenje na Velesajmu to izgleda tako da otvorimo dio programa u Cezihu za e-naručivanje, kliknemo na ponuđene termine koje sustav generira, a prethodno su ih upisali informatičari”, kažu. Cezih je Centralni zdravstveni informacijski sustav RH, u sklopu kojeg je i dio sustava za naručivanje pacijenata na razne medicinske zahvate.

Iz KoHOM-a kažu kako liječnici, kada vide ponuđene termine, zovu pacijenta i pitaju odgovara li mu termin. Ako odgovara, isprintaju potvrdu o narudžbi. “Dakle, obiteljski liječnici nemaju mogućnost sami odabrati termin već im ga nudi sustav. Samim time, ako je netko od obiteljskih liječnika i poslao pacijente u terminu kada Velesajam ne radi, to je bilo isključivo zato što mu je platforma za e-naručivanje ponudila te termine”, dodaju.

‘Nismo dobili obavijest o tome kada Velesajam radi’

Iz KoHOM-a su izvijestili i na koji način obiteljski liječnici cijepe na Velesajmu. Kažu kako dolaze po terminima i rasporedu domova zdravlja koji su nadležni. “Nikad nismo dobili nikakvu obavijest o tome kada Velesajam radi već isključivo kada su termini u kojima obiteljski liječnici cijepe”, dodaju.

Na kraju svojeg odgovora kažu kako ne razumiju o čemu Šostar kao odgovorna osoba priča.

“Možda bi ipak trebao preispitati vlastito djelovanje i odgovornost umjesto da svaljuje na druge. Neće sad valjda obiteljski doktori biti krivi i zato što informatički sustav kojeg koriste ne radi dobro ili zato što dr. Šostar ne zna organizirati posao i informatiku”, zaključuju iz KoHOM-a.