Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Mate Rimac sjeo je s ljudima iz Vlade i pokušao im objasniti kako da u Hrvatsku privuku autoindustriju

Studiju sa smjernicama i koracima za privlačenje autoindustrije u Hrvatsku ozbiljno su pripremali dvije godine

ZADNJA IZMJENA: lip 28, 2019
Foto: Vlada RH/Twitter

Premijer Andrej Plenković i pet ministara te predstavnici uprava auto kompanija Hyundai i Porsche u petak u tvrtki Rimac Automobili razgovaraju o potencijalu i privlačenju autoindustrije u Hrvatsku, a vlasnik te tvrtke Mate Rimac uvodno im je predstavio studiju s konkretnim smjernicama za privlačenje te industrije. Današnjem susretu prethodio je sastanak premijera Plenkovića početkom tjedna s Rimcem, osnivačem jedne od vodećih tvrtki za proizvodnju električnih vozila i tehnologije visokih performansi, nakon čega je najavljen posjet toj tvrtki u Svetoj Nedjelji.

Uz premijera, u tvrtku su došli i ministri financija Zdravko Marić, gospodarstva Darko Horvat, regionalnog razvoja i fondova EU Gabrijela Žalac, rada Marko Pavić i obrazovanja Blaženka Divjak, potom župan zagrebačke županije Stjepan Kožić, gradonačelnik Svete Nedjelje Dario Zurovec te ostali. Iz tvrtki Hyundai Motor Group i Porsche, koje su do sada investirale u Rimac Automobile – Porsche 18 milijuna eura, a Hyundai i Kia 80 milijuna eura, prisutni su izvršni dopredsjednik za proizvode i strategiju Hyndaija Thomas Schemer i drugi čovjek Porschea te zamjenik predsjednika izvršnog odbora Lutz Meschke.

Studiju pripremao dvije godine

Po dolasku u Rimac Automobile, premijer i ostali gosti prvo su obišli proizvodni pogon, a nakon toga je Rimac predstavio studiju s konkretnim smjernicama i koracima za privlačenje automobilske industrije u Hrvatsku. Rimac je pritom napomenuo da su je ozbiljno pripremali dvije godine, naglasivši da bi Hrvatska bila privlačna proizvođačima i za druge investicije u autoindustriji kada bi imala i pokazala neke komparativne prednosti. Time bi, rekao je, mogla ući i u nečiji izbor kao ulagačko odredište, što nažalost trenutno nije slučaj.

“Vjerujemo da i Hrvatska može stvoriti atraktivno okruženje da privuče te investicije, pogotovo što vidimo nevjerojatne brojke o investicijama u toj industriji u zemljama srednje i istočne Europe, kao i njihovom pozitivnom utjecaju na poslovni i društveni ekosustav zemalja u kojima se to razvija”, istaknuo je Rimac. Iznio je primjere Slovačke i Estonije koje su sa sličnim brojem stanovnika kao i Hrvatska u zadnjih 10-ak godina od ulaganja u autoindustriju uspjeli znatno povećati BDP-a, što Rimac vjeruje da je moguće i u Hrvatskoj.

Treći val investicija

“Ključ uspjeha za auto industriju je strategija i vizija zemlje što želi i gdje stići u tom smislu. Vjerujem da je sada pravo vrijeme da Hrvatsku zahvati tzv. treći val investicija u autoindustriju, jer smo u zadnjih 10 i više godina to propustili”, izjavio je Rimac. Pojasnio je da je prvi val tih investicija zahvatio Češku, Poljsku, Mađarsku i Slovačku, u drugom valu ponovno Slovačku te Rumunjsku, dok bi u trećem mogla biti Hrvatska, za što su zainteresirani svi Rimčevi partneri, kao i predstavnici Hyundaija i Porschea. Hyundai je gotovo 14-postotni dioničar Rimac Automobila, a Porsche 10-postotni.

Premijer Plenković je nakon Rimčeve prezentacije zahvalio na njegovoj inicijativi i susretu na temu privlačenja investicija. “Vaša postignuća su velika, analiza koju ste napravili je komparativna i usporediva s drugim zemljama i pokazuje neke primjere kako bi se i Hrvatska mogla jače u to uključiti. Zato ćemo sada oko dva sata razgovarati što možemo zajedno učiniti”, kazao je Plenković.

Vedran Vrabec
Telegram autor
857 članaka Više o autoru
Više s weba