Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Iscurili su novi detalji o stanovima u centru Zagreba koje je Krstičević kupio od MORH-a po smiješnoj cijeni

Stanove koje u imovinskoj kartici procjenjuje na 2.34 milijuna kn, Krstičević je platio nešto više od 136 tisuća kuna

ZADNJA IZMJENA: svi 20, 2020

Ministarstvo obrane kupilo je 1998. i 1999. godine dva stana na prestižnoj zagrebačkoj adresi, plativši ih više od 2,2 milijuna kuna, da bi ih zatim za daleko manju svotu prodalo donedavnom ministru obrane Damiru Krstičeviću, detaljizirao je danas Index.hr.

Priča je o to o kojoj se pisalo već nekoliko puta, s obzirom da Krstičević nije jedini visoki pripadnik vojske kojeg je MORH na ovaj način zbrinuo. No Index je sada došao do novih detalja. Kako pišu, Krstičević je po niskoj cijeni dobio jedan stan površine 112,52 kvadrata, i jedan manji od 50,11 četvornih metara. Krstičević je vrijedne nekretnine platio svega 136,176 kuna, a priču dodatno komplicira to što nije jasno vode li se stanovi kao dvije nekretnine ili kao jedna, budući da ih je general spojio i pretvorio u jedan dvoetažni stan površine veće od 160 kvadrata.

U svakom slučaju, Krstičević je u posljednjoj verziji imovinske kartice prijavio dva stana, procijenivši njihovu vrijednost na ukupnih 2,34 milijuna kuna. U opsežnom tekstu Vladimira Matijanića problematiziraju se dva aspekta priče. Prvi je niska cijena po kojoj je bivši ministar kupio stanove. Drugi je to je li Krstičević imao pravo od MORH-a otkupiti još jedan stan, i to po vrlo povoljnim uvjetima, nakon što je jedan već kupio, kako doznaje Indeks, po cijeni daleko manjoj od tržišne.

MORH tvrdi da su dva stana jedan

Pitanje je li Krstičeviću povoljno prodan jedan stan ili dva važno je zbog propisa o zbrinjavanju stradalnika Domovinskog rata. Iz Ministarstva branitelja su za Index naveli kako “osoba koja je stambeno zbrinuta odgovarajućim stanom nema pravo na ponovno stambeno zbrinjavanje dodjelom drugog stana. Isto predstavlja zapreku za stambeno zbrinjavanje sukladno svim Zakonima o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji”.

Kako piše Matijanić, iz MORH-a su ga uvjeravali da je “Damiru Krstičeviću dodijeljen dvoetažni stan, a ne dva stana, u Novoj Vesi u Zagrebu (prizemlje i prvi kat, površine 160 m2) koji je otkupljen u skladu sa Zakonom o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo i sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske iz 1995. godine o prodaji stanova u vlasništvu kojima upravlja Ministarstvo obrane”.

Manji stan aneksom dodan većem

Na odgovor Indexa da je riječ o dva stana, koja su kupljena i prodana dvama ugovorima, iz MORH-a su uzvratili da je “navedeni stan bio u naravi kao dvoetažni, ali se jedna etaža nije mogla koristiti dok se nije riješila građevinska povezanost”. Na pitanje o tome zašto je onda za donji, manji stan, koji je MORH kupio i potom prodao Krstičeviću više od godinu dana nakon prvog, tek 2006. godine ishođena izmjena građevinske dozvole za prenamjenu iz poslovnog prostora u stan? MORH je odgovorio:

“Rođenjem djeteta, odnosno povećanjem broja članova obitelji 1999. godine, Damir Krstičević je ostvario pravo na dodatni broj kvadrata stambenog prostora sukladno izmjenama i dopunama Pravilnika o dodjeli stanova i stambenih kredita iz 1997. godine, što je i učinjeno u studenome 1999. godine.” Dakle, iz odgovora MORH-a proizlazi da je Krstičević rođenjem djeteta stekao pravo na još pedesetak kvadrata, koje je platio 49.530,86 kuna. Kako doznaje Indeks, MORH je taj stan platio 685.407,30 kuna.

Manji stan dodan je onom koji je bivši ministar kupio prvi, ali kako nije predviđeno da MORH jednom ratnom stradalniku po povlaštenoj cijeni prodaje dva stana, drugi je stan pridodan generalovoj imovini aneksom ugovora o kupnji prvog stana. U aneksu se tvrdi kako je prilikom izračuna cijene stana pogrešno obračunata njegova površina i struktura. Prema tom tumačenju, došlo je do pogreške kada je Krstičević nekretninu od MORH-a kupovao prvi put, pa je ugovor sklopljen samo za kupnju 112,52 kvadrata. Aneksom se ta navodna pogreška ispravlja, a dva prostora postaju jedan dvoetažni stan, površine veće od 160 kvadrata. Kako se zaključuje u Indexovom tekstu, aneksom se zapravo fingira da je Krstičeviću prodan jedan stan, a ne dva.

Vedran Vrabec
Telegram autor
1745 članaka Više o autoru
Više s weba