Miro Par za Telegram: 'Mislim da sam otkrio najkorisniju TV reklamu'

Reklama nastala u Ministarstvu zdravlja mogla bi nekome spasiti život

FOTO: flickr

Čovjek sjedi i u miru božjem slika portret djevojke za koju možemo pretpostaviti da je njegova maloljetna kći. Odjedanput, počinje mu trnuti ruka u kojoj je do maloprije vješto držao kist, inače nasmijana usta počinju mu se kriviti, a lice mu se oduzima. Počinje otežano i nerazumljivo izgovarati riječi, na jedno oko počinje gubiti vid, osjeća vrtoglavicu i gubi ravnotežu.

Dijete koje je do maloprije veselo poziralo pred njegovim umjetničkim platnom, ne moram ni spominjati, prenerazi se od straha. Ne zna što se događa, ni kako da mu pomogne. Zna samo da slika neće biti za objesiti na zid…

Istodobno, čujemo duboki glas naratora koji nam objašnjava kako je ovdje riječ o moždanom udaru. Nabroji simptome po kojima ga možemo prepoznati i uputi nas u to što nam je činiti kada se nađemo u sličnoj situaciji kao ova djevojčica.

Da je ta reklama bila i prije, te da ju je ova mala gledala, nema nikakve sumnje bi ona znala ispravno reagirati, a možda čak i spasiti ovog perspektivnog umjetnika. Upravo to je, bezbeli, čini najkorisnijom reklamom na televiziji…

Važne za čovječanstvo

Elem, znam da je veoma korisno i kada vam u reklami za dezodorans neka stara japanska baba izađe iz aparata za bowling kugle i počne iritantno pjevati o svome sinu, zgodna žena u poslovnom odijelu objašnjava kako bi vam se dugoročno veoma isplatilo da uzmete kredit baš u banci koja je nju angažirala ili, štajaznam, da uz nogomet obvezno treba cugati pivo.

Reklame za telekomunikacijske tvrtke, nadalje, isto tako znaju biti korisne, baš poput onih sa crnim ovcama ili onim malim degenerikom koji misli da se učiteljica zaljubila u njega… Koliko ste se samo puta, zapitajte se, našli u nekoj hitnoj situaciji, a da vam je život spasila informacija koju ste konzumirali između dvije reprize Dadilje Nany Fine o tome da je šunka na sniženju. Ili, evo, da na Crnom jajetu možete dobiti devedeset posto popusta na uklanjanje dlačica s intimnih zona.

Za srčani udar, na primjer, mogli bi zadržati istog ovog glumca iz reklame s moždanim, ali umjesto da je umjetnik, neka bude stari perverznjak koji u noćnom klubu pokupi neku mlađahnu djevojku

Sve jako korisne i za život nužne informacije, slažem se, ali ova na početku spomenuta reklama nastala zahvaljujući ministarstvu zdravlja, a koja će možda nekome spasiti život, čini mi se ipak nekako važnijom za čovječanstvo.

Trebalo bi svakako početi s prikazivanjem reklama u kojima se objašnjava postupak prve pomoći i kod drugih kritičnih stanja. Za srčani udar, na primjer, mogli bi zadržati istog ovog glumca iz reklame s moždanim, ali umjesto da je perspektivan umjetnik, neka bude stari perverznjak koji u noćnom klubu pokupi neku mlađahnu djevojku (mladu glumicu iz reklame s moždanim udarom bi svakako trebalo zamijeniti nekom malo starijom, ali ne previše), te je nakon nekoliko šarenih koktela nagovori da mu se pridruži na zadnjem sjedištu njegove BMW šestice. U jednom trenutku trebao bi početi otežano disati i lijeva ruka bi mu počela trnuti.

“Otkopčaj ga onda desnom…”, kaže mu mlada djevojka misleći na svoj grudnjak, ne shvaćajući što se tu zapravo događa.

Još par prijedloga

Duboki glas naratora bi nas zatim upoznao sa svim simptomima srčanog udara, prvim mjerama koje možemo poduzeti do dolaska hitne pomoći i, eto, opasnostima konzumiranja erektilnih stimulansa kod srčanih bolesnika…

Ostala ministarstva bi, isto tako, trebala započeti sa sličnim kampanjama. Ministarstvo pravosuđa bi, recimo, na taj način moglo upozoravati na prve simptome ovrhe, kao što je neplaćanje računa, Ministarstvo kulture na opasnosti od zaraze fašizmom, a ono branitelja – ako još uvijek postoji – da svakako trebate provjeriti živite li zaista na adresi na kojoj ste prijavljeni kada se gurate na visoke političke funkcije. Društvo bi od takvih reklama, kao što je slučaj s ovom na početku spomenutom, moglo imati samo koristi.


Tekst je objavljen u tiskanom izdanju Telegrama 27. veljače 2016.