Nekad je nužno odabrati stranu

Možda želite izdvojiti minuticu jer Mostovac koji u izbornom spotu skače u more ima četiri nova hita. Senzacionalni su

Budućnost, Sreća, Grad Split i Program

Vratio se Jakoslav Rojnica, kandidat Mosta u desetoj izbornoj jedinici. Čovjek koji je kampanju za parlamentarne izbore obilježio jednim od najbizarnijih promidžbenih videa viđenih u hrvatskoj politici, lansirao je još četiri vrlo osebujna predizborna spota. Gospodin Rojnica, ili kreativci koji stoje iza njegove kampanje, ovoga puta odlučili su se za pristup ponešto drugačiji od onoga što je izveo u spotu Hrvatska se budi.

Više nema dramatične glazbe, produljene izgradnje napetosti ili šokantne kulminacije bacanjem čovjeka u more. Novi spotovi su čisti minimalizam – četiri snimke, svaka u trajanju od šest sekundi, koje dočaravaju četiri pojma, vjerojatno ključna za Rojničinu kandidaturu. No, neki elementi viđeni u prošlom spotu i dalje su tu. Nagli zoom inovi i propadajuća kamera jednako su efektni, a nije se promijenio ni outfit – tamno odijelo i bijele cipele za Rojnicu očito su neizbježni kao crvena košulja, crni sako i traperice za Dylana Doga.

Budućnost? Sreća?

U prvom spotu, nazvanom Budućnost, upravo bijele cipele preuzimaju ulogu protagonista, kada se na skejtbordu zabijaju u limenke s bojom, koje valjda predstavljaju crvene, zelene i ostale političke opcije. Znatno je teže odgonetnuti drugi video, nazvan Sreća. U njemu Rojnica sjedi za stolom na terasi pokraj plaže i kemijskom olovkom nešto upisuje u bilježnicu. „Bilo bi lijepo da nije tužno. Probudite se za promjenu!“, poručuje kandidat Mosta.

U trećem spotu, nazvanom Grad Split, stvari postaju zaista zbunjujuće. Rojnicu promatramo odozgo, dok sjedi za stolićem na kojem se nalaze dvije ribe i neka peciva. „Ja se neću igrati Boga“, obavještava nas Mostov kandidat putem titlova. Očito, želi sugerirati da se do sada vladajući jesu igrali Boga, ali teško je dokučiti zašto je pritom rekonstruirao Isusovo čudo umnožavanja ribe i kruha.

Trebao je ranije početi

Nakon ovakve poruke, prirodno je da gledatelj očekuje nastavak u istom stilu. No, umjesto da nastavi biti bizaran, gospodin Rojnica u četvrtom spotu mijenja taktiku, i odjednom bira postati dubok. Dok udobno zavaljen na kauči šalta kanale, na ekranu se izmjenjuju kratice HDP i SDZ. Očito, Rojnica sugerira da su razlike između velikih stranaka toliko beznačajne da su ime se identiteti pretopili. „Dosta mi je uvijek istih… programa“, obavještavaju nas titlovi, dok gospodin ustaje i izlazi iz kadra.

Poslije ovakvog nastavka promidžbene kampanje započete onim skokom u more, teško je ne osjetiti žaljenje zbog izborne šutnje koja nastupa u ponoć. Da je ranije lansirao spotove poput toga, ili poput nova četiri dragulja koja smo vidjeli danas, bivši zatvorenik Golog otoka možda bi dospio u Sabor. Ako smo ondje četiri godine slušali loše dosjetke Mire Bulja i Gordana Jandrokovića, zašto svoju priliku ne bi dobio i Jakoslav Rojnica? Nakon ovoga što nam je priuštio posljednjih dana, tko kaže da i on nije zaslužio postati jedan od zabavljača na Markovom trgu.