Nakon 9 godina, 90 milijardi kuna i dovoljno čelika za 60 Eiffelovih tornjeva, kineski megamost skoro je gotov

Kineska vlada održala prezentaciju mosta koji spaja Hong Kong, Makao i kopnenu Kinu

A view of an artificial island along the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge in Zhuhai on March 28, 2018.
Officials say the bridge, billed as the world's longest sea bridge connecting Hong Kong, Macau and mainland China, will boost business and cut travel time, but opponents in Hong Kong see it as another attempt by Beijing to tighten its grip on the semi-autonomous city. / AFP PHOTO / Philip FONG
FOTO: AFP

Kinezi se hvale da će to biti inženjersko čudo. Za najveći svjetski most preko mora koji će povezati Hong Kong, Makao i kontinentalnu Kinu utrošena je količina čelika kojom bi se moglo izgraditi 60 Eiffelovih tornjeva. Devet godina nakon početka gradnje 55 kilometara dugog mosta, kineska vlada ovaj je tjedan prvi put javno organizirala prezentaciju gotovo završenog projekta.

Most će preko estuarija Biserne rijeke povezivati Hong Kong s južokineskim gradom Zhuhaijem i kockarskom enklavom Makaom. Iako još nije potvrđen datum otvaranja za promet, a spominjao se srpanj ove godine, dužnosnici očekuju da će biti u upotrebi 120 godina i, budući da će znatno skratiti vrijeme putovanja, potaknuti gospodarstvo u tom kraju.

Besane noći radi teških izazova gradnje

U gradnju je utrošeno 420.000 tona čelika što bi bilo dovoljno za 60 Eiffelovih tornjeva, objavila je službena agencija Xinhua. Glavni projektni menadžer Gao Xinglin kazao je da mu je most donio i mnoge besane noći. “Bilo je mnogo noći da nisam mogao zaspati zbog brojnih teških izazova zahtjevne gradnje”, kazao je novinarima Gao.

Ukupna cijena projekta, koji uključuje umjetne otoke, gotovo sedam kilometara dug podvodni tunel i pristupne ceste, nije objavljena, ali neke procjene govore o 100 milijardi juana (90 milijardi kuna). Protivnici u Hong Kongu kažu da je projekt dio pekinškog nastojanja da ‘stegne obruč’ oko poluautonomnog grada. Most je trebao biti otvoren do kraja 2017., ali rok nije ispoštovan zbog brojnih građevinskih problema, probijanja proračuna, optužbi za korupciju i stradanja građevinskih radnika. Kad jednom bude otvoren, najduži most preko mora neće biti mjesto za pješake.