Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Nakon danas objavljenih podataka, jasno je: turistička sezona mogla bi biti ozbiljno slaba

U prvih 12 dana srpnja broj noćenja pao je za 5 posto, a broj dolazaka za 6,2 posto

ZADNJA IZMJENA: srp 14, 2019

Potvrđuju se spekulacije o tome da turistička sezona nije počela najbolje, piše u nedjelju Jutarnji list, donoseći podatke iz sustava eVisitor iz kojih se vidi kako je u prvih 12 dana srpnja. U odnosu na lanjski srpanj, broj noćenja pao za gotovo pet posto, dok su dolasci turista u padu 6,2 posto. S istim podacima barata i Index, koji javlja da je u tom razdoblju 94.174 manje gostiju i 501.019 manje noćenja nego u istom razdoblju prošle godine.

Gledajući ukupan ovogodišnji promet, dakle dolaske i noćenja od 1. siječnja do 12. srpnja, godina je i dalje u plusu, iako mršavom. U prvih šest mjeseci i 12 dana ove godine domaći turizam bilježi rast broja dolazaka od 4,2 posto, no rast noćenja zasad je u slabom plusu, točnije on iznosi 0,9 posto. Kad je u pitanju samo srpanj, podaci zasad prikazuju kako je najveći pad u prvih 12 dana zabilježen u privatnom smještaju, gdje pad broja noćenja iznosi 7,3 posto, a dolazaka čak 9,4 posto.

Srpanj i kolovoz najunosniji su mjeseci

Hoteli imaju pad dolazaka od 1,2 posto i pad noćenja od 0,8 posto – no, hoteli tvore iznimno malen dio hrvatskog turizma, bitno manji od prosjeka Europske unije. Iako se može učiniti da je dvanaest dana jednog mjeseca relativno malen uzorak na temelju kojeg ne treba proglašavati dramatično stanje, srpanj i kolovoz još uvijek su daleko najvažniji mjeseci hrvatske turističke sezone. Osim po volumenu dolazaka, to su mjeseci u kojima iznajmljivači – privatni i hotelski – postižu daleko najviše cijene i ostvaruju najveće marže.

“Ako se srpanjski trendovi nastave i u kolovozu”, piše utjecajni blog Plava Kamenica, “ove će godine hrvatski turizam zabilježiti najgore stvarne rezultate unatrag barem pet godina”. Inače, Ministarstvo turizma nedavno je objavilo kako više neće objavljivati mjesečnu statistiku dolazaka i noćenja, već višemjesečne obračune tijekom godine – pa bismo tako službene podatke za ljetni dio sezone trebali znati u rujnu.

OGLASI
učitavanje...
Više s weba