Nakon godinu dana istrage, otkriveni uzroci pada aviona tvrtke AirAsia u kojem su život izgubile 162 osobe

Airbus na putu iz Indozije prema Singapuru srušio se nakon 40 minuta

(FILES) In this file photograph taken on January 10, 2015, Indonesian search and rescue personnel pull wreckage of AirAsia flight QZ8501 onto the Crest Onyx ship at sea. A fault with the rudder control system was a major factor in the December 2014 AirAsia plane crash into the Java Sea that left 162 people dead, Indonesian investigators said on December 1, 2015. AFP PHOTO / FILES / AFP / STR
FOTO: AFP

Neispravan dio zrakoplova snosi velik dio odgovornosti za pad zrakoplova AirAsia u prosincu prošle godine, piše BBC.

162 putnika poginulo

Airbus A320 na putu iz Indozije prema Singapuru srušio se nakon 40 minuta leta, a u padu u Javansko more živote je izgubilo 162 putnika i članova posade.

Prema pisanju singapurskih medija, limitator kormila smjera u nekoliko navrata je prestao raditi zbog gubitka električne energije. Piloti su pokušali riješiti taj problem koristeći standardne procedure, ali nisu uspjeli. Autopilot se ugasio zbog gubitka električne energije, a posada je izgubila kontrolu nad zrakoplovom što je dovelo do pada letjelice.

Odbor za sigurnost prometa objavio je rezultate istrage duge skoro godinu dana. Pregledom crnih kutija zaključili su da vremenski uvjeti nisu utjecali na pad zrakoplova. Međutim, pregledom bilješki o održavanju letjelice pronašli su da je taj zrakoplov imao 23 zabilježena problema s limitatorom kormila smjera tijekom dvanaest mjeseci prije nesreće.

“Problemi su započeli zbog pucanja vara na elektroničkoj kartici limitatora”, piše u izvještaju. Glavni istražitelj Nurchayo Utomo kaže da je do pucanja vara najvjerojatnije došlo zbog ekstremne promjene temperature između uvjeta na tlu i krstareće visine zrakoplova. Zrakoplov je poletio iz indonezijskog grada Surabaya gdje su prosječne temperature oko 30 stupnjeva, dok je temperatura na visini od 10 kilometara oko -30 stupnjeva.

Problemi u potrazi za ostacima

Istražitelji su otkrili da je zrakoplovom upravljao Remie Plesel, francuski kopilot, umjesto mnogo iskusnijeg kapetana Iriyanta koji je imao oko 20.000 sati letenja, javlja AFP.

Potraga za ostacima imala je velikih problema zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta u Javanskom moreu, ali singapurski brod pronašao je trup zrakoplova na morskom dnu. Obje crne kutije pronađene su uspješno izvučene iz ostataka zrakoplova.

Indonezijske aviokompanije ubrzano se šire zbog povoljnih ekonomskih prilika i nove srednje klase koja si može piruštiti letenje po indonezijskom arhipelagu. Međutim, stručnjaci upozoravaju da postojeća infrastruktura nije dostatna za povećani obujam posla, a kompanije imaju problema u pronalaženju dovoljnog broja obučenog osoblja.