Nakon što se doslovno počeo raspadati u zraku, Japan stopirao letove svih Boeingova 777, Amerika naredila inspekcije

Ovog vikenda došlo je do otpadanja dijelova aviona iznad Denvera, nakon kvara motora

Američki regulatori najavili su u nedjelju dodatne inspekcije aviona Boeing 777 koji koriste isti tip motora koji je zbog kvara dan ranije doveo do otpadanja dijelova aviona iznad Denvera, a Japan je obustavio njihovu upotrebu dok razmatra koje mjere treba poduzeti.

Federalna zrakoplovna uprava (FAA) je priopćila da će izdati hitnu direktivu kojom će se naložiti pojačani pregledi aviona Boeing 777 s motorima Pratt & Whitney 4000.

Otkazao desni motor

Regulatorni potezi koji uključuju motore Pratt & Whitney 4000 uslijedili su nakon što je Boeing 777 United Airlinesa u subotu sigurno sletio u međunarodnu zračnu luku Denver nakon što mu je otkazao desni motor.

Na slikama koje je policija objavila u Broomfieldu, u državi Colorado, vidjeli su se ostaci aviona, razne krhotine motora na zemlji i travnjaku, a videosnimke pokazuju kako gori motor, avion obavijen crnim dimom i sl.

Boeing Co priopćio je u nedjelju da zrakoplovnim prijevoznicima preporučuje obustavljanje rada 69 Boeinga 777 u uporabi i 59 u skladištu sve dok Federalna zrakoplovna uprava (FAA) ne utvrdi odgovarajući protokol inspekcije.

Problem i lani

United Airlines je u nedjelju rekao da će dobrovoljno i privremeno ukloniti svoja 24 aktivna zrakoplova tog tipa iz svog rasporeda.

Japansko ministarstvo prometa naložilo je Japan Airlines Co Ltd-u (JAL) i ANA Holdings Inc-u da obustave upotrebu Boeinga 777 s motorima P & W4000, dok razmatra hoće li poduzeti dodatne mjere.

Ministarstvo je reklo da se lani 4. prosinca JAL-ov let od zračne luke Naha do međunarodne zračne luke Tokio vratio u zračnu luku zbog kvara na lijevom motoru oko 100 kilometara sjeverno od zračne luke Naha. Taj je zrakoplov iste dobi kao i 26-godišnji zrakoplov United Airlinesa koji je sudjelovao u subotnjem incidentu.

Koriste ih SAD, Japan i Južna Koreja

United je jedini američki operater tih zrakoplova, prema FAA. Ostale zrakoplovne tvrtke koje ih koriste su u Japanu i Južnoj Koreji, rekla je američka agencija.

Na temelju početnih informacija zaključili su da bi trebalo povećati interval pregleda za šuplje lopatice ventilatora koje su jedinstvene za ovaj model motora, a koristi se samo na avionima Boeing 777.