Nekad je nužno odabrati stranu

Nastavak afere Puljašić: Tvrtke kojima je gradonačelnik Požege davao poslove financirale su HDZ na izborima

Telegram je u posjedu dokumentacije o financiranju predizborne kampanje

Na sad već glasovitom tajno snimljenom razgovoru Darka Puljašić i Marija Pilona, gradonačelnika Požege i njegova zamjenika, s tadašnjim direktorom gradske tvrtke Komunalac, Josipom Vitezom, postoji i dio u kojem Puljašić drži poduže predavanje o poštenju i moralu. Tvrdi kako su dva isključiva razloga zašto će se nekim tvrtkama dati posao a drugima ne, to da moraju biti iz Požege i da su spremne, kada dobiju posao, pomoći gradu kako bi, primjerice, lakše financirao tamburaški festival ili nogometni klub. Pri tome Puljašić u više navrata kaže kako od tih tvrtki nikada ništa nije uzeo za sebe.

Telegram je u posjedu Izvješća o primljenim donacijama za financiranje prošlih lokalnih izbora na kojima se Darko Puljašić, kao kandidat HDZ-a natjecao za mjesto gradonačelnika. Popis donatora demantira Puljašića; doduše, iz tog se dokumenta ne vidi da je Puljašić nešto stavio u vlastiti džep, ali je razvidno kako su tvrtke koje posluju s gradom i njegovim poduzećima, bile glavni donatori HDZ-ovog kandidata za mjesto gradonačelnika.

Među njima je i tvrtka Termo-projekt, jedna od onih za koju je dogradonačelnik Pilon od direktora Komunalca ultimativno tražio da bude na popisu onih koji će dobiti poslove na energetskoj obnovi požeških višekatnica. Puljašić je taj popis dogovorio s Pilonom i potom ga u razgovoru s Vitezom i blagoslovio.

Godišnji ugovor s gradskom tvrtkom

Tvrtka Termo-projekt financirala je Puljašićevu izbornu kampanju s 10.000 kuna u novcu, stoji na popisu ovjerenom žigovima Državnog izbornog povjerenstva Grada Požege i Gradskog odbora HDZ-a. No, Termo-projekt samo je jedan u nizu tvrtki koje intenzivno posluju s Gradom Požegom, njenim tvrtkama, ili školama, vrtićima i drugim ustanovama koje financira taj grad, a koje se javljaju kao donatori Puljašićeve izborne kampanje.

Tako su Rovokopačke usluge u vlasništvu Ivana Stipića, Puljašićevoj kampanji donirale 2.000 kuna. Ta tvrtka sa sjedištem u obližnjoj Pleternici, naime, ima godišnji ugovor s Komunalcem o izvođenju rovokopačkih poslova u visini, kako je Telegram neslužbeno saznao, od 70-ak tisuća kuna.

Čovjek koji je smijenio pobunjenog direktora

Niskogradnja Jurčak, tvrtka koja isporučuje asfalt za gradnju nogostupa i cesta i ima godišnji promet s požeškim Komunalcem od oko 120.000 kuna, te još poslove na gradnji i popravcima gradskih cesta, podarila je Puljašićevu kampanju s 20.000 kuna i bila najveći pojedinačni donator. Poljana iz Požege koja, pak, tamošnji Komunalac opskrbljuje kosilicama za šišanje trave, trimerima i sitnim alatom, potpomogla je Puljašićevu kampanju s 5.000 kuna, a isto toliko dalo je i Voćarstvo Boić.

Zanimljivo, spomenuto voćarstvo u vlasništvu je Mislava Boića, predsjednika Nadzornog odbora Komunalca, tijela koje je po naloga Puljašića i Pilona krajem prošle godine smijenilo direktora Josipa Viteza. Inače, Boić za rad u Nadzornom odboru prima mjesečnu naknadu od 1.500 kuna (2.000 kuna bruto). Uz to, njegovo voćarstvo isporučuje jabuke za požeške osnovne škole, koje su u nadležnosti Grada Požege.

Među izdašnijim donatorima Puljašićeve izborne kapanje bio je Ured ovlaštenog inženjera građevinarstva Domagoja Stojakovića, koji radi poslove nadzora i na popisu je onih koji imaju uhodane poslove s gradom. Tako je, kao podizvođač, dobio poslove nadzora na trenutno najvećoj gradskoj investiciji, aglomeraciji Požege i Pleternice, vrijednoj više od 225 milijuna kuna.

‘Bilo bi zanimljivo prelistati dokumentaciju’

Donator Puljašićeve kampanje bila je i tvrtka MB-instalacije iz Požege, čiji se vlasnik Marko Bjelobrk isprsio s doniranih 15.000 kuna. Ta tvrtka inače radi brojne poslove na uvođenju grijanja, vode i klimatizaciji prostora koje financira Grad Požega.

“Bilo bi jako, jako zanimljivo prelistati natječajnu dokumentaciju i vidjeti koje su se to tvrtke zajedno s MB-instalacijama javljale na natječaje. Tada bi se vidjelo kako su neke od njih bile samo pokriće za puko zadovoljavanje forme, jer se uopće nisu bavile djelatnošću te vrste”, kaže za Telegram dobar poznavatelj načina na koji su se u Požegi dijelili poslovi podobnim firmama, s blagoslovom Puljašića i Pilona.

Sâm Puljašić, kako ne bi ispalo da su mu kampanju uglavnom financirale tvrtke koje posluju s gradom, priložio je vlastitih 5.000 kuna.