Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Nastavak sage o živopisnom vodovodu u Požegi. Sad smo ih uhvatili da ljudima šalju račune na iznos od 1 lipe

Čuli smo se s ljudima u tvrtki Tekija i ovaj račun, kažu nije pogreška

ZADNJA IZMJENA: stu 1, 2019
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL

U požeškoj vodoopskrbnoj tvrtki Tekija, o čemu smo u dva navrata nedavno pisali, doslovno, vode računa ne o svakoj kuni, već o svakoj lipi. Tako su ovih dana jednom građaninu ispostavili račun za potrošenu vodu u iznosu od jedne lipe (0,01 kunu).

U Tekiji su potvrdili da je riječ o uplatnici koju su uistinu poslali. ”Iz priloženog faksimila i uvidom u evidenciju TEKIJA d.o.o. možemo samo potvrditi da je potrošaču koji se vodi pod šifrom koja je vidljiva iz dostavljenog faksimila, ispostavljena obračunska razlika na isti iznos, a koji se odnosi na isporučene vodne usluge za razdoblje od 01. 04. – 30. 09. 2019. godine”, stoji u odgovoru Tekije.

Pojašnjenje duga

Zatim slijedi objašnjenje iz kojeg je vidljivo da se ne radi o pogrešci: ”Ponovnim pregledom i kontrolom ispravnosti obračuna predmetnog računa, utvrđeno je da je iskazani iznos na računu točan te isti predstavlja razliku uplaćenih akontacija i obračuna isporučene usluge putem očitanja u predmetnom razdoblju za predmetno mjerno mjesto”, piše doslovno u odgovoru na Telegramov upit. Zanimalo nas je, naravno, koliko stoji tiskanje i dostava uplatnice za iznos razlike između uplaćenih akontacija i obračuna isporučene vode, no u Tekiji nisu znali taj odgovor.

”Slijedom dijela vašeg upita koji se odnosi na trošak slanja takvog računa potrošaču, obavještavamo vas da se potrošačima naših usluga (za potrebe kućanstva) istovremeno s obračunskom uplatnicom za prethodno razdoblje dostavlja 6 akontativnih mjesečnih uplatnica za sljedeće šestomjesečno obračunsko razdoblje, stoga se trošak predmetne dostave ne može gledati samo kao trošak dostave jednog računa”, odgovorili su iz Tekije.

Problem kovanice od 1 lipe

Platiti trošak od jedne lipe, međutim, priličan je problem. Danas je uistinu teško pronaći najmanju važeću kovanicu u Hrvatskoj, jer bez obzira na to što većina proizvoda u trgovinama završava na 99 lipa, onu jednu lipu gotovo u pravilu kupcu nitko ne vraća. Kovanice od jedne i dvije lipe zato su prava rijetkost i većina građana sigurno ih nema već godinama.

Drugi je problem trošak poštarine. U Hrvatskoj pošti, ako tvrtka kojoj se plaća račun nije komitent Hrvatske poštanske banke, za uslugu slanja iznosa od jedne lipe naplatit će poštarinu od pet kuna. Dakle, poštarina će biti pet stotina puta veća nego iznos koji se plaća! No, u konkretnom slučaju možda bi građaninu koji je dobio uplatnicu na jednu lipu najpraktičnije bilo otići na blagajnu Tekije s novčanicom od 1.000 kuna i zatražiti da točno, u lipu, vrate kusur.

Štedljiva tvrtka

Nedavno smo pisali kako je požeška gradska tvrtka Tekija koja pitkom vodom osim Požege, opskrbljuje i gradove Pleternicu i Kutjevo, te općine Velika, Kaptol, Jakšić, Brestovac i Čaglin, u svibnju ove godine, prilikom nadzora potrošnje vode kod jednog korisnika, zamijenila vodomjer i postavila drugi, proizveden prije 57 godina. Tada su objasnili kako to čine zbog toga što su poklopci vodomjera izrađeni od mesinga, kako kažu u Tekiji, vrlo skupe legure.

Vjerojatno, također zbog štednje, o čemu smo također nedavno pisali, u upravnoj zgradi Tekije nemaju instaliran vodomjer, pa zbog toga ne plaćaju naknadu za korištenje i zaštitu voda, kao ni naknadu za razvoj vodoprivrede i razvoj odvodnje.

Drago Hedl
Istraživački novinar
356 članaka Više o autoru
Više s weba